Aktualności
15/07/2021
Dokumenty do pobrania
wniosek - Zwroty kosztów dowozu dziecka - ucznia do szkoły - przedszkola
wniosek - Zwroty kosztów dojazdu dziecka - ucznia do szkoły - przedszkola
wniosek - Zakup biletów miesięcznych na dojazd dziecka ucznia do szkoły przedszkola
wniosek - Zwroty kosztów dowozu dziecka niepełnosprawnego
wniosek_ Zwroty kosztów dowozu dziecka_ucznia do szkoły_przedszkola
15/07/2021
Bezpieczne wakacje 2021
Wakacje to czas wolny od zajęć szkolnych, czas pełen swobody, radości, wyjazdów oraz wspólnych zabaw z kolegami i koleżankami. Jednak wszyscy musimy pamiętać, że dobra zabawa nie zwalnia nas z obowiązku dbania o bezpieczeństwo swoje i innych.
5/07/2021
Wyprawka dla uczniów klasy I Szkoły Podstawowej i oddziału przedszkolnego w roku szkolnym 2021/2022
Zapraszamy do pobrania poniższych załączników.
18/06/2021
,,Pomorskie Żagle Wiedzy”
W dniu 10 czerwca 2021 roku, w ramach innowacji pedagogicznej i Pomorskiego Programu Edukacji Morskiej, uczniowie klas szóstych Szkoły Podstawowej w Kobylnicy uczestniczyli w pikniku windsurfingowym nad jeziorem Gardno (Płyta Retowska). Impreza zorganizowana została przez Ewę Matczak, animatorkę żeglarstwa oraz Marka Czabana, szkolnego koordynatora PPEM, przy współpracy ze szkołą windsurfingu - SurfCamp Gardno. Celem pikniku, połączonego z warsztatami widsurfingowymi, była popularyzacja wśród dzieci i młodzieży różnych dyscyplin sportów wodnych oraz zwiększanie zainteresowania uczniów sprawami żeglarstwa, sportem, zdrowiem. Młodzież od podstaw uczyła się techniki żeglowania windsurfingiem, poznała podstawową pozycję i uchwyt bomu, stawianie pędnika, start, sterowanie, ustawienie żagla, zwroty i ich rodzaje, halsowanie oraz budowę deski z żaglem. Uczniowie rozpoczęli także przygodę z Stand Up Paddle, a w czasie przerwy można było – dla relaksu popływać rowerkami wodnymi. Warsztaty zakończyły się wspólnym grillowaniem przy wtórze szant.
15/06/2021
KOLEJNY SUKCES NASZEJ SZKOŁY
Od września 2021 r. nasza szkoła jako jedna z 280 w Polsce rozpocznie realizację dwóch projektów Fundacji Orange, tj. „Megamisja” oraz „#Superkoderzy”.
Dwa zespoły nauczycieli w składzie:
klasy młodsze:
- Alicja Jopek-Kaszowska,
- Bożena Łazorczyk,
- Monika Kwiatkowska,
klasy starsze:
– Dorota Ignaczak,
- Edyta Stasiak,
sporządziły projekty i przygotowały filmy, dzięki którym przekonały komisje konkursowe, aby spośród 1122 zgłoszeń wybrały właśnie kobylnicką szkołę.
MegaMisja to 10-miesięczny cykl zajęć dla klas 1-3 szkół podstawowych, który powstał po to, żeby pomóc dzieciom zadbać o swoją równowagę i bezpieczeństwo online.
Uczniowie kształtują zdrowe nawyki cyfrowe i uczą się, jakie treści można publikować w sieci, jak chronić swoją prywatność, przestrzegać netykiety, praw autorskich, jak znaleźć wiarygodne informacje w sieci, dbać o internetowe maniery, zabezpieczać urządzania i jak zachować umiar w spędzaniu czasu online. To nie tyle kwestia technicznych umiejętności, co odpowiedzialnego podejścia do korzystania z technologii.
Zajęcia MegaMisji prowadzą nauczyciele w oparciu o gotowe scenariusze zajęć, filmy i porady ekspertów.
Za realizację kolejnych zajęć szkoła dostaje nagrody: tablety, gry książki i inne materiały.
Lekcja zaczyna się krótką bajką o Cyfrowym Laboratorium, w którym narozrabiał pewien Psotnik. Dzieci pomagają bohaterom naprawić jego szkody, a przy tym rozwiązują zagadki i uczą się zasad bezpieczeństwa w sieci. Dzięki tej bajce i grywalizacji, chętniej angażują się w zajęcia i czekają na kolejne przygody.
W MegaMisji stawia się na dyskusję, zabawę i współpracę między uczniami.
#SuperKoderzy to 10-miesięczny cykl zajęć dla klas 4-8 szkół podstawowych. To nauka podstaw programowania, robotyki i wielka lekcja o tym, że nowe technologie to nie tylko rozrywka i gry, ale możliwość zdobywania kompetencji, które będą bardzo przydatne w przyszłości.
Program rozwija kreatywność, umiejętność logicznego myślenia i pracy w zespole. Uczniowie składają i programują roboty, stacje pogodowe, kodują interaktywne osie czasu, drzewa genealogiczne, uczą się tworzyć strony www.
Zajęcia prowadzą nauczyciele na różnych przedmiotach szkolnych. Nie muszą być specjalistami od technologii, bo przechodzą cykl szkoleń przygotowujących. Otrzymują też gotowe scenariusze zajęć i pełne wsparcie edukatorów.
Szkoła w #SuperKoderach ma do wyboru jedną z dwunastu ścieżek tematycznych, a każda to materiały na co najmniej dwanaście lekcji opracowanych zgodnie z podstawą programową.
Placówka dostaje kilkutysięczne dofinansowanie na zakup sprzętów multimedialnych.
13/06/2021
DZIEŃ ZWARIOWANEJ FRYZURY
Dnia 31 maja w klasach 1-3 SP obchodziliśmy Dzień Zwariowanej Fryzury. Jak zwykle uczniowie i nauczyciele stanęli na wysokości zadania i wykazali się kreatywnością oraz ogromnym poczuciem humoru. Tym samym udowodniliśmy, że aby świetnie się bawić wystarczy dobry pomysł i odrobina wyobraźni. Najbardziej zwariowaną „fryzjersko” klasą okazała się klasa 2c.
13/06/2021
Wojewódzki Konkurs Ekologiczny
Z dużą przyjemnością kolejny raz zamieszczamy informacje na temat Wojewódzkiego Konkursu Ekologicznego, którego celem jest propagowanie wśród dzieci i ich rodziców działań proekologicznych poprzez artystyczne wyrażenie tematu zaproponowanego przez organizatorów konkursu. Tegoroczna VII edycja konkursu odbyła się pod hasłem „Zwykłe mruczaki i niezwykłe tygrysiaki”. Temat intrygujący i zarazem stwarzający duże możliwości twórczej inwencji miłośnikom zwierząt, a w szczególności tym którzy kochają koty.
Zadaniem uczestników konkursu było przygotowanie prac
w następujących kategoriach:
Na konkurs nadesłano 56 prac, w tym 49 prac plastycznych wykonanych różną techniką, których poziom był wysoki. Uczestnicy konkursu wykazali się pomysłowością
i dużym zaangażowaniem oraz pokazali jak bardzo kreatywnie myślą o odpadach. Potraktowanie odpadów jako twórczego tworzywa plastycznego i stworzenie czegoś zupełnie nowego, np. z kawałka używanego papieru, plastikowej butelki, kawałka zardzewiałego drutu dało im nowe życie w procesie przetwórstwa artystycznego i zostało podniesione do rangi dziecięcej sztuki. Mniejsze i większe koty, zwinięte w kłębuszki i groźnie prężące się do skoku, patrzące na świat dużymi, hipnotyzującymi oczami lub spod przymrużonych powiek, te o krótkich i te o długich mięciutkich futerkach są efektem dziecięcych wyobrażeń oraz umiejętności dokonywania wnikliwej obserwacji kocich zachowań. Dziecięca wrażliwość, została nam zaprezentowana w krótkich rymowanych strofach, często zabawnych i bardzo osobistych. Treść utworów wskazywała na przywiązanie dzieci do swoich domowych tygrysków i troskę o nie.
Wyniki konkursu przedstawiają się następująco:
I miejsce – Amelia Kowalczyk SP Kobylnica,
II miejsce – Patryk Hubeny SP Przywidz,
II miejsce – Kaja Lellek SP Przywidz
wyróżnienia: Kalina Żyszkowska SP Kobylnica, Maria Mondrzejewska SP Kobylnica, Lilia Kaczmarczyk SP Kończewo;
I miejsce – Klaudia Kiziukiewicz SP Kobylnica,
II miejsce – Elżbieta Lagut SP Kobylnica,
III miejsce – Adam Łunkiewicz SP Kończewo,
wyróżnienia: Lena Brzykcy SP Kończewo, Amelia Walukiewicz SP Kończewo, Kaja Lellek SP Przywidz;
I miejsce – Antonina Jastrzębska SP Kobylnica,
II miejsce – Amelia Imiłkowska SP Kobylnica,
III miejsce – Piotr Kłobuch SP Kończewo,
wyróżnienia: Amelia Czereda SP Kończewo, Filip Borowiec SP Kobylnica, Nikola Helman SP Przywidz, Lena Kowalczuk SP Kobylnica
Wszystkim zwycięzcom gratulujemy i zapraszamy do udziału w kolejnej edycji, która będzie przebiegała pod hasłem „Oto nasze słodziaki – małe i duże psiaki”.
13/06/2021`
Podsumowanie Gminnego Konkursu Fotograficznego nt. Tajemnice lasu
„Fotografie to kęsy czasu, które można wziąć do ręki.”
Angela Carter
W Szkole Podstawowej im. Kornela Makuszyńskiego w Kobylnicy, w bieżącym roku szkolnym, odbyła się VII edycja Gminnego Konkursu Fotograficznego pod patronatem pana Leszka Kulińskiego, Wójta Gminy Kobylnica.
Zdjęcie, które staje się fotografią, zatrzymuje czas. Pokazuje nam nasze życie, nasze obserwacje otaczającego nas świata, nasze emocje. Fotografia zatrzymuje czas, który przemija, ucieka nieubłagalnie. I takie piękne „kęsy czasu” wpłynęły na konkurs, którego organizatorkami są od siedmiu lat, panie: Bernadeta Dobaczewska, Anita Kowalewska oraz Bożena Łazorczyk. Konkurs stał się tradycją naszej szkoły, bo zawsze budzi duże zainteresowanie, co roku wpływa dużo ciekawych zdjęć bez względu na zaproponowany temat.
W tym roku uczniowie ze wszystkich szkół w naszej gminie przysłali zdjęcia na temat: Tajemnice lasu.Podjęty temat, w tych trudnych czasach, miał skłonić uczestników konkursu do wyjścia na spacer, zatrzymanie się na chwilę i uchwycenie piękna otaczającej nas przyrody. Zdjęcia przez swą różnorodność wyczerpały wszelkie tajemnice, jakie możemy spotkać w lesie. Przedstawiały niezwykłe drzewa w porach roku, leśne polany, strumyki, zachody Słońca, ale również napotkane liczne zwierzęta. Wszystkie zdjęcia były zgodne z tematem, na wysokim poziomie i wiele z nich bardzo oryginalnie ukazywały „tajemnice lasu”.
Jury w składzie – Katarzyna Butkiewicz, Monika Kwiatkowska Kamila Skóra, jak co roku, nie miało łatwego zadania. Zgodnie z regulaminem przyznało nagrody i wyróżnienia w dwóch kategoriach wiekowych:
nagrody:
I miejsce Laura Judek - Idzie wiosna- SP Sycewice
II miejsce Klaudia Kiziukiewcz - Leśny kobierzec- SP Kobylnica
III miejsce - Lena Budrewicz - Tajemnicza narośl - SP Kobylnica
wyróżnienia:
Przemysław Jaśkiewicz- Zaskroniec przy drodze- SP Kobylnica
Urszula Falkowska - Jaką tajemnicę skrywają Drzewa...? - SP Kobylnica
Michał Kaczmarczyk - Leśny strumyk - SP Kobylnica
nagrody:
I miejsce Aleksandra Żurawska - EYWA - SP Kobylnica
II miejsce Nadia Judek - Zaskoczona sikorka- SP Sycewice
III miejsce Bartosz Łunkiewicz - Bobrowe podgryzanie - SP Kończewo
wyróżnienia:
Szymon Iwański - Śniadanie saren - SP. Słonowice
Julia Kupiszewska- Poranek w lesie - SP Kobylnica
Szymon Jaśkiewicz - Lis w liściach - SP Kobylnica
Udział w konkursach fotograficznych rozwija zainteresowania, skłania do innego patrzenia na świat zza obiektywu. W tym roku podsumowanie konkursu odbyło się on-line i ze względów bezpieczeństwa, nie mogła odbyć się wystawa pokonkursowa, ale organizatorki przygotowały pokaz multimedialny w celu zaprezentowania najciekawszych i nagrodzonych zdjęć.
https://1drv.ms/v/s!Av-VTxV-k6hVgP4eLqx1af5e89dlcA?e=3vN8VQ
13/06/2021
VI Pomorski Konkurs o Tytuł Mistrza Nawigacji
W dniu 19 maja 2021 roku odbył się ostatni etap VI Pomorskiego Konkursu o Tytuł Mistrza Nawigacji. Organizatorami tego konkursu są Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Słupsku, Fundacja Wspierania Inicjatyw Niekonwencjonalnych „Sub ventum” w Słupsku, Pomorski Okręgowy Związek Żeglarski i Centrum Edukacji Nauczycieli w Gdańsku, natomiast do stałych partnerów należą Pomorska Szkoła Żeglarstwa i Edukacji Morskiej i Portal Informacyjny zeglarski.info.
Celem konkursu jest upowszechnianie edukacji morsko-żeglarskiej, ale także podnoszenie kompetencji matematyczno-przyrodniczych uczniów oraz wykorzystanie wiedzy matematycznej i geograficznej w praktyce.
Reprezentantami Szkoły Podstawowej im. Kornela Makuszyńskiego w Kobylnicy było 3 uczniów: Paulina Wojtaszek z klasy 8a, która broniła tytułu mistrza oraz dwóch uczniów z klasy 6a, Weronika Kuźniar i Tomasz Olschewski.
Kobylniczanie walczyli dzielnie i jest nam ogromnie miło poinformować, że zakwalifikowani zostali do udziału w nagrodowym rejsie po Zatoce Gdańskiej, który miał miejsce 1 czerwca 2021 r.
Laureatów konkursu i MISTRZA NAWIGACJI 2021 poznamy 23.06.2021 r. na finałowej gali.
11/05/2021
WYTYCZNE DOTYCZĄCE ORGANIZOWANIA I PRZEPROWADZANIA W 2021 r. EGZAMINU ÓSMOKLASISTY
29/04/2021
Szkoła Muzyczna w Słupsku zaprasza w swoje progi
29/04/2021
REALIZACJA PROJEKTU "ODBLASKOWA SZKOŁA"
Pomimo trudnej sytuacji pandemicznej nasi uczniowie pamiętają o tym, co ważne! Wiosna, która coraz mocniej rozkwita kolorami, zachęca do aktywności fizycznej na świeżym powietrzu. Jedną z tych aktywności jest jazda rowerem. Przygotowując się do przejażdżki nie zapominajmy o kasku i odblaskach, dzięki którym pozostali uczestnicy ruchu drogowego szybciej nas dostrzegą.
Pomorski Ośrodek Ruchu Drogowego zorganizował drugą edycję “Odblaskowej szkoły”. Jest to program promujący bezpieczeństwo w ruchu drogowym i zachęcający do noszenia odblasków. Motywem przewodnim tegorocznej edycji jest "Widoczny rowerzysta".
Nie mogliśmy przejść obojętnie obok akcji promującej bezpieczeństwo. 11 uczniów naszej szkoły: Jagoda Kasprzyk, Katarzyna Gostomska, Agata Gostomska, Kornelia Trzybińska, Julia Kupiszewska, Lena Gajewska, Aleksandra Dąbrowska, Piotr Gasperowicz, Wojciech Ignaczak, Grzegorz Gilgenast, Kuba Łukasiewicz - reżyser, stworzyło film promujący noszenie odblasków podczas jazdy na rowerze. Autorkami scenariusza i opiekunkami projektu były nauczycielki wychowania fizycznego, panie Olga Kwapis i Agnieszka Kwinta, które pełniły nadzór merytoryczny i czuwały nad bezpiecznym wykonaniem zadania. Uczniowie spisali się fantastycznie; stawili się na planie filmowym w późnych godzinach wieczornych z dużą ilością odblasków oraz w radosnych nastrojach. Zdjęcia przebiegły sprawnie, w dużej mierze dzięki pomocy rodziców, za co serdecznie dziękujemy.
Pozostaje nam jedynie czekać na dostrzeżenie i docenienie naszych talentów przez jury konkursu. Nie to jednak jest najważniejsze! Mamy nadzieję, że zarówno aktorzy, ale też wszyscy widzowie (rodzice, uczniowie szkoły) dobrze zapamiętają, że ODBLASKI RATUJĄ ŻYCIE!
29/04/2021
Test wiedzy SKO
W terminie 19-25 kwietnia br. chętni uczniowie do lat 13 przystąpili do Testu wiedzy SKO, w celu zmierzenia poziomu edukacji ekonomicznej w praktyce.
Uczestnik Testu mógł go rozwiązać na jeden z dwóch sposobów:
Test składał się z 10 pytań. Tylko 1 z odpowiedzi podanych przy każdym z pytań była poprawna. Zaliczenie wymagało udzielenia poprawnej odpowiedzi na minimum 7 z 10 pytań.
Pytania dostosowane były do wieku i percepcji uczestników (wersje dla klas 0-2, 3-4, 5-6).
Zakres zagadnień określony został w sylabusie dostępnym pod adresem https://www.pkobp.pl/klienci-indywidualni/dla-dzieci/sko-szkolnekasy-oszczednosci/.
Nasi uczniowie rozwiązywali test w formie elektronicznej. Po pozytywnym zakończeniu należało pobrać dyplom i przesłać Opiekunowi SKO.
Uczniowie, którzy wykazali się wystarczającą znajomością zagadnień związanych z ekonomią, ekologią, zdrowym stylem życia, oszczędzaniem, przedsiębiorczością i cyberbezpieczeństwem :
LISTA MISTRZÓW :
Na zwycięzców czekają nagrody- niespodzianki gadżety Szkolnej Kasy Oszczędności.
Przypominamy, że przez cały rok szkolny trwają zapisy chętnych uczniów do założenia własnego pierwszego konta oszczędnościowego. Na każdego nowego uczestnika czekają NIESPODZIANKI - upominki.
Szczegółowych informacji udziela Opiekun Szkolnej Kasy Oszczędności - Sylwia Prusiecka
( kontakt za pośrednictwem Dziennika Librus lub Teams).
13/04/2021
Konkurs "Fundusze norweskie i EOG – o tym się wie”
Naukowa i Akademicka Sieć Komputerowa – Państwowy Instytut Badawczy w Warszawie, działając na zlecenie Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej w styczniu 2021 roku ogłosiła konkurs plastyczno-cyfrowy dla uczniów p.t. "Fundusze norweskie i EOG – o tym się wie”. Celem konkursu było upowszechnianie wiedzy wśród uczniów, pracowników dydaktycznych i rodziców na temat Funduszy Norweskich i EOG, ich wkładu w rozwój ekonomiczny i społeczny Polski, państw-darczyńców tych Funduszy oraz podnoszenie kompetencji cyfrowych uczniów.
Udział w konkursie polegał na opracowaniu przez drużynę, składającą się maksymalnie z 9 uczniów, pracy plastycznej stworzonej dowolną techniką cyfrową (strona www, aplikacja, wideo, grafika, itd.) ilustrującej Fundusze Norweskie i EOG.
Jak zwykle, nasi nauczyciele i uczniowie nie zawiedli. Udało nam się stworzyć 5 drużyn, które pracowały niezwykle wytrwale, z ogromnym zaangażowaniem od lutego do końca marca. Efekty ich pracy w postaci prezentacji, filmów zostały przesłane 31 marca br. Kapitule Konkursu, w skład której wchodzą przedstawiciele Organizatora, Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej oraz Ambasady Królestwa Norwegii w Polsce.
Choć zadanie było nie lada wyzwaniem, gorąco wierzymy, że trud naszej młodzieży i ich opiekunów zaowocuje sukcesem. A walczyć jest o co, bowiem Kapituła Konkursu wybiera 100 Laureatów z całej Polski, którzy w nagrodę otrzymują pracownię multimedialną składającą się z kilkunastu laptopów i szafy do ich przechowywania.
Poniżej prezentujemy składy drużyn wraz z opiekunami.
Dziękując bardzo serdecznie za pracę wymagającą wyjścia poza ramy szkolne, a często i czasowe, zdecydowaliśmy o przyznaniu upominków dla każdego zaangażowanego ucznia i nauczyciela. Niech to będzie „rozgrzewka” przed nagrodami Kapituły, na które czekamy z nieukrywaną nadzieją.
Zespół nr 1
Agnieszka Szrajda
Anetta Półtorzycka
Klasa 3a
Igor Kozłowski
Alicja Puchalik
Lena Wojtaszek
Klasa 4b
Michalina Kurowska
Julia Michałowska
Mikołaj Soroka
Zespół nr 2
Mateusz Nitka
Klasa 4c
Adam Guziński
Tymoteusz Leszczyński
Dawid Libigocki
Patrycja Maroszek
Nicolas Młyński
Zuzanna Radecka
Hanna Romanowska
Karolina Zając
Aleksandra Żurawska
Zespół nr 3
Anna Mleczko
Klasa 7c
Bartosz Baranek
Szymon Grzegorczyk
Olaf Mroczek
Zespół nr 4
Bartosz Miodek
Aleksandra Centkowska
Dorota Kosidło
Klasa 6d
Aleksandra Dąbrowska
Aleksander Dobaczewski
Magdalena Nowicka
Klasa 7c
Monika Krzaczkowska
Klasa 7d
Nikola Łukomska
Arseniusz Pieprzyk
Klasa 7e
Wiktor Grabuszyński
Klasa 8a
Paulina Wojtaszek
Klasa 8b
Lena Czerwińska
Zespół nr 5
Małgorzata Rozental-Lewandowska
Joanna Mańkowska-Rzeppka
Klasa 7a
Natalia Dolińska
Małgorzata Soroka
Klasa 8c
Michał Bogdziewicz
Zuzanna Jończyk
Karolina Leszczyńska
Martyna Lewandowska
Oliwia Matusiak
9/04/2021
WYNIKI REKRUTACJI
Podstawa prawna:
Lista kandydatów zakwalifikowanych do klasy pierwszej w roku szkolnym 2021/2022
Lista kandydatów zakwalifikowanych do oddziałów przedszkolnych w roku szkolnym 2021/2022
DOKUMENTY DO POBRANIA:
Potwierdzenie woli zapisu dziecka do SP - klasa 1
Potwierdzenie woli zapisu dziecka do oddziału przedszkolnego SP
Już 1 kwietnia rozpoczyna się Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań 2021
1 kwietnia 2021 r., w całej Polsce rozpocznie się Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań 2021.
Spis jest obowiązkowy, dotyczy wszystkich Polaków mieszkających w Polsce, bądź czasowo przebywających za granicą oraz cudzoziemców, którzy mieszkają w naszym kraju na stałe lub czasowo.
Podstawową metodą NSP 2021 będzie spis internetowy, czyli samospis. Mieszkańcy mogą przeprowadzić go na własnych komputerach lub urządzeniach mobilnych, uzupełniając wymagane dane w interaktywnym formularzu, dostępnym od 1 kwietnia br. na stronie internetowej https://spis.gov.pl.
Samospis internetowy to najprostsza i najszybsza metoda. Zachęcamy do skorzystania z tej metody. Formularze są proste w obsłudze, a uzupełnienie ich zajmuje około 15 minut.
Dla osób, które nie posiadają komputera lub dostępu do Internetu w domu, już od 1 kwietnia zostanie udostępniony punkt spisowy mieszczący się w Gminnej Bibliotece Publicznej w Kobylnicy przy ul. Wodnej 20/4, gdzie można się będzie spisać samodzielnie przez Internet.
Osoby, które nie będą mogły samodzielnie spisać się poprzez formularz internetowy (np. ze względu na zaawansowany wiek, stan zdrowia czy niepełnosprawność), zostaną spisane za pomocą jednej z dwóch metod uzupełniających: wywiadu telefonicznego wspomaganego komputerowo lub wywiadu bezpośredniego przeprowadzonego przez rachmistrza spisowego, jeśli pozwoli na to sytuacja epidemiczna.
Szczegółowe informacje o NSP znajdą Państwo na stronie internetowej Głównego Urzędu Statystycznego https://spis.gov.pl
31/03/2021
X Wojewódzki Konkurs Polonistyczny pn. „Czy znasz język ojczysty?”.
W dziesiątej edycji Konkursu wzięli udział uczniowie najstarszych klas szkół podstawowych z Dębnicy Kaszubskiej, Kobylnicy, Kwidzyna, Miastka, Nowej Wsi Lęborskiej. Wszyscy wykazali się wysokim poziomem wiedzy o języku polskim oraz umiejętnością sprawnego posługiwania się nim w różnych sytuacjach komunikacyjnych.
Jest nam niezmiernie miło poinformować, iż I miejsce wywalczyła uczennica klasy 7c, Monika Krzaczkowska.
Serdecznie gratulujemy zwycięstwa!
23/03/2021
Finały konkursów przedmiotowych
Gratulujemy i trzymamy kciuki za naszych uczniów, którzy będą reprezentować Szkołę Podstawową w Kobylnicy w finałach konkursów przedmiotowych!
Są to:
j.angielski – Magdalena Nowicka i Lena Czerwińska
j.niemiecki – Paulina Wojtaszek
geografia – Paulina Wojtaszek
matematyka – Zuzanna Jończyk
chemia - Paulina Wojtaszek, Zuzanna Jończyk
23/03/2021
JAK POMÓC ZWIERZĘTOM
Przyszła wiosna, a wraz z nią coraz częściej i chętniej wybieramy się na spacery poza miasto, na łono przyrody, do lasu. Bywa tak, że napotykamy na swej drodze zwierzę, które jest ranne, wydaje się porzucone, potrzebuje opieki. Chcielibyśmy pomóc, ale nie wiemy jak. Poniżej przedstawiamy spis ważnych telefonów, pod którymi dyżurują specjaliści, wolontariusze, gotowi służyć radą, wsparciem, często całą dobę. Być może to Wasz telefon uratuje jakieś zwierzęce życie!
23/03/2021
Międzynarodowy sukces Alicji Puchalik, uczennicy klasy 3 a
ALA PUCHALIK w lutym 2021 roku otrzymała Honourable mention (wyróżnienie) w kategorii B
w I International Online Instrumental Performance Competition
(I Międzynarodowy Konkurs Instrumentalny Online).
Uczestnicy konkursu byli oceniani w Austrii, Francji, Gruzji i Polsce. Ala w swojej grupie wiekowej - dzieci urodzonych w latach 2010 - 2012 była jedną z najmłodszych uczestniczek.
Cieszymy się ogromnie i życzymy dalszych sukcesów!
15/03/2021
Rekrutacja na rok szkolny 2021/2022
Drodzy Rodzice!
Uprzejmie informujemy, że rozpoczynamy rekrutację dzieci do oddziałów przedszkolnych oraz uczniów do klas I na rok szkolny 2021/2022.
Wszystkie terminy rekrutacji zawarte zostały w Zarządzeniu Nr 21/2021 Wójta Gminy Kobylnica z dnia 22 stycznia 2021 r. w sprawie terminów postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego na rok szkolny 2021/2022, a także terminów składania dokumentów do przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz do klas pierwszych szkół podstawowych w Gminie Kobylnica.
Rekrutacja do oddziału przedszkolnego od 1.03.2021 r. do 31.03.2021 r.
Rekrutacja do klas I od 1.03.2021 r. do 26.03.2021 r.
Zapraszamy na spotkania informacyjne on-line na platformie MS Teams:
15 marca 2021 r., godz. 17.00 - rodziców dzieci - kandydatów do oddziałów przedszkolnych
LINK DO SPOTKANIA:
Jeśli nie posiadają Państwo konta w usłudze Teams, prosimy o wprowadzenie swojego imienia i nazwiska, aby dołączyć do spotkania jako gość.
Można to zrobić korzystając z przeglądarki internetowej Google Chrome lub Microsoft Edge.
9/03/2021
LENA CZERWIŃSKA uzyskała tytuł LAUREATA
Z wielką radością przyjęliśmy wiadomość, iż uczennica klasy 8 naszej szkoły LENA CZERWIŃSKA uzyskała zaszczytny tytuł LAUREATA – I MIEJSCE etapu powiatowego Pomorskiej Ligi Zadaniowej z kompetencji społecznych dla uczniów klas VII i VIII szkoły podstawowej w roku szkolnym 2020/2021 zorganizowanej w ramach projektu „Zdolni z Pomorza”.
Gratulujemy osiągniętego wyniku i życzymy wielu dalszych sukcesów.
9/03/2021
PAULINA WOJTASZEK uzyskała tytuł LAUREATA
Z wielką radością powiadamiamy, iż uczennice klas 8 naszej szkoły PAULINA WOJTASZEK uzyskały zaszczytne tytuły LAUREATA etapu powiatowego Pomorskiej Ligi Zadaniowej z chemii dla uczniów klas VII i VIII szkoły podstawowej w roku szkolnym 2020/2021 zorganizowanej w ramach projektu „Zdolni z Pomorza”.
Gratulujemy osiągniętego wyniku i życzymy wielu dalszych sukcesów.
9/03/2021
PAULINA WOJTASZEK uzyskała tytuł LAUREATA, a ZUZANNA JOŃCZYK tytuł finalisty
Z wielką radością powiadamiamy, iż uczennice klas 8 naszej szkoły PAULINA WOJTASZEK i ZUZANNA JOŃCZYK uzyskały zaszczytne tytuły LAUREATA – I MIEJSCE oraz FINALISTY - III MIEJSCE etapu powiatowego Pomorskiej Ligi Zadaniowej z chemii dla uczniów klas VII i VIII szkoły podstawowej w roku szkolnym 2020/2021 zorganizowanej w ramach projektu „Zdolni z Pomorza”.
Gratulujemy osiągniętego wyniku i życzymy wielu dalszych sukcesów.
2/03/2021
DZIEŃ BEZPIECZNEGO INTERNETU
Dzień Bezpiecznego Internetu w tym roku miał miejsce 9 lutego. Nasza szkoła także przyłączyła się do obchodów DBI. W tym dniu wychowawcy klas I-III przeprowadzili z uczniami pogadanki na temat „Bezpieczeństwa w sieci”.
1/03/2021
Drodzy Rodzice!
Uprzejmie informujemy, że rozpoczynamy rekrutację dzieci do oddziałów przedszkolnych oraz uczniów do klas I na rok szkolny 2021/2022.
25/02/2021
Wielki sukces naszej uczennicy w Ogólnopolskim Konkursie Geograficznym „Geo-Planeta Plus”
8 września 2020r. odbył się Ogólnopolski Konkurs Geograficzny „Geo-Planeta” Plus, w którym wzięło udział 5 uczniów z naszej szkoły.
II miejsce w skali kraju zajęła Paulina Wojtaszek z klasy 8a, przygotowana przez Joannę Ploch, otrzymała grawerowany dyplom oraz nagrodę książkową.
Uczniowie zmagali się z pytaniami konkursowymi obejmującymi tematykę Pojezierzy i Nizin Środkowopolskich. Celem konkursu jest popularyzacja i pogłębianie wiedzy geograficznej, ale także rozwijanie wśród młodzieży pasji do zwiedzania, podróżowania i odkrywania różnorodnych miejsc i zakątków Polski.
25/02/2021
DZIEŃ BABCI I DZIADKA
Z okazji Dnia Babci i Dziadka pierwszaki przygotowały laurki i zatańczyły on-line poleczkę
25/02/2021
SPORTWOWCY Z 1B
Tak dzielnie ćwiczą pierwszaki na WF-ie.
23/02/2021
OFERTA DLA ÓSMOKLASISTÓW - Wybieramy szkołę!
W październiku bieżącego roku szkolnego uczniowie klasy III c ze Szkoły Podstawowej w Kobylnicy pod opieką wychowawcy Jolanty Popiel przystąpili do realizacji X edycji projektu „Zdrowo jem, więcej wiem” organizowanego przez Fundację Banku Ochrony Środowiska pod honorowym patronatem Małżonki Prezydenta RP Agaty Kornhauser-Duda. Projekt ma charakter ogólnopolskiej międzyszkolnej rywalizacji zespołowej. Powstał w odpowiedzi na coraz większy problem, jakim jest nadwaga i otyłość pojawiające się już wśród dzieci w wieku szkolnym, a nawet wcześniej. W ciągu ostatnich 20 lat liczba dzieci dotkniętych otyłością lub nadwagą wzrosła trzykrotnie. Można jednak to zmienić dzięki uświadamianiu dzieci i rodziców, wskazywaniu przewagi warzyw i owoców nad słodyczami. Głównym celem projektu było wykształcenie u dzieci postaw prozdrowotnych poprzez uczenie zasad zdrowego odżywiania oraz przekazywanie wiedzy na temat produktów służących zdrowiu i produktów dla zdrowia szkodliwych. Ważnym celem jest również uświadomienie związku pomiędzy żywieniem a występowaniem wielu chorób i dolegliwości.
Uczniowie, zgodnie z obowiązującym regulaminem projektu wykonali następujące zadania:
1.1 – Lekcja: Poznajemy owoce i warzywa
1.2 – Lekcja: Najlepszy rysunek „Jem owoce i warzywa!”
1.3 – Konkurs: Cukier? Nie, dziękuję!
1.4 – Reklama zdrowych słodyczy
Ekolusie, bo taką nazwę przybrała grupa uczniów klasy 3c z Kobylnicy pragnie zdrowo się odżywiać. Do swojej diety chciałyby jednak starannie dobierać produkty zdrowe, czyste od sztucznych nawozów, środków chemicznych i nie modyfikowanych genetycznie- słowem EKOLOGICZNE. Stąd nazwa tej grupy.
Fundamentem żywienia nie tylko dorosłych, ale i dzieci są owoce i warzywa. Są one bowiem źródłem wielu wartości odżywczych, a także doskonale zastępują dzieciom cukier, jakże szkodliwy dla ich zdrowia. Już w październiku stworzona została z nich wspaniała wystawa. Podczas lekcji uczniowie m.in. obejrzeli prezentację multimedialną „OWOCE I WARZYWA- NASI PRZYJACIELE” oraz dowiedziały się, jakie zawierają one w sobie witaminy. Na pytanie, dlaczego dzieci powinny je jeść, Ekolusie już bez trudu znalazły niejedną odpowiedź. Dzieci wzięły udział w konkursach: smaku „Czy wiesz, co jesz?” oraz dotyku „Czy wiesz, co to jest”, odgadywały również zagadki. Wszystkie zabawy dostarczyły im wielu emocji, ale i dodatkowej wiedzy.
Zwieńczeniem zajęć okazała się jakże bogata kolekcja jarzynowo- owocowych stworków, z której dzieci były niezmiernie dumne. Jarzynowa sałatka natomiast okazała się nie tylko wesołą zabawą ruchową, ale i pyszną przekąską, jaką przygotowały mamy swoim dzieciom w domach.
Wspaniałym sposobem utrwalenia poznanych warzyw i owoców było przystąpienie do konkursu plastycznego„ Jem owoce i warzywa”. Wzięli w nim udział nie tylko uczniowie z grupy Ekolusiów, ale i pozostałych klas I-III. Najbardziej do dzieci przemówiły uśmiechnięte warzywa i owoce w wykonaniu Hani Szymańskiej z klasy 3c. Ich kolorowe wizerunki z radosnymi minkami zachęcały do spożywania owoców i warzyw niejedno dziecko, nawet niejadka.
Podczas kolejnych zajęć: „Cukier? Nie, szkodzi!” uczniowie dowiedzieli się jak bardzo cukier szkodzi naszemu zdrowiu. Wiedzą już jakie inne choroby oprócz otyłości i próchnicy zębów mogą być skutkiem nadmiernie spożywanego cukru, dlaczego jest on wrogiem witamin, jaką ilością niektórych warzyw zastąpimy bardzo kalorycznego snikersa i ile łyżeczek zbędnego cukru pochłaniamy wypijając tylko jedną puszkę coca coli.
Nie wystarczy jednak, by Ekolusie zdobytą wiedzę posiadły tylko dla siebie. Nadszedł czas, by podzieliły się nią z innymi - szkolnymi rówieśnikami oraz swoimi rodzicami. Napisały więc listy do swoich rodziców z prośbą o zweryfikowanie domowego menu i zastąpienie szkodliwych słodyczy zdrowymi. Odpowiedzią na nie okazały się nadesłane przez rodziców zdjęcia przedstawiające znakomite owocowe sałatki, wykonane wspólnie ze swoimi dziećmi.
Doskonałym pomysłem na rozpropagowanie zalet jakie posiadają zdrowe słodycze, na rzecz sztucznych łakoci okazała się ich reklama w formie plakatów. Wszystkie prace były bardzo ciekawe. Prawie każda zawierała wymowne hasło lub tylko symbole zastępujące je. Jedna w formie znaków nakazu i zakazu przemawiała, które słodycze szkodzą, a które są wskazane do spożycia, inna wyeksponowała te zdrowe i niezdrowe słodycze. Jeszcze kolejna tylko i wyłącznie podkreśliła walory bakalii, przedstawiając je w formie pięknie rozwijających się drzew i kwiatów jako symbol ich drogocennego wpływu na rozwój dzieci. Następnego dnia plakaty zostały rozwieszone na szkolnym korytarzu. Stanowią one nie tylko wystrój szkolnego holu, ale przede wszystkim reklamę zdrowych słodyczy. Wystawa cieszyła się dużym zainteresowaniem. Uczniowie po jej obejrzeniu, chcąc chwycić za niezdrową przekąskę na pewno zastanowiły się, czy warto ją spożyć.
Kolejnym krokiem w rozpropagowaniu wśród społeczności szkolnej zdrowych nawyków żywieniowych była prezentacja multimedialna pt. „Jak jeść zdrowo?”. Dzięki niej uczniowie poszczególnych klas mogli dowiedzieć się, jakie witaminy zawarte są w poszczególnych owocach i warzywach oraz jaki mają one wpływ na nasze zdrowie. Podsumowaniem prezentacji były zadania multimedialne do wspólnego wykonania przez uczniów.
Dzięki działaniom Ekolusiów, uczniowie klas 0-3 otrzymały garść solidnych informacji o produktach sprzyjających i szkodliwych dla ich zdrowia. Dodatkowo dowiedziały się, że zdrowo odżywiając się jesteśmy w stanie zwiększyć swoją odporność nawet przed wirusem COVID-19.
Pandemia zmieniła na jakiś czas sposób współpracy z rodzicami, również podczas realizacji projektu. Przeniosła się ona na drogę internetową. W ramach zdalnych zebrań z rodzicami, została przedstawiona prezentacja multimedialna pt. ”Jak jeść zdrowo?” oraz przekazane zostały ulotki propagujące wartości odżywcze warzyw i owoców. Nie trzeba było długo czekać na odpowiedź. W kolejnych dniach rodzice nadsyłali zdjęcia przykładowych posiłków warzywno-owocowych przygotowanych wspólnie ze swoim dzieckiem. I choć niewątpliwie wymagało to pracy i zaangażowania z ich strony, są przekonani, że warto, bo jest to długofalowa inwestycja w zdrowie i właściwy rozwój fizyczny i psychiczny ich dzieci.
16/02/2021
Podsumowanie zimowej akcji konkursowej „Siostro, bracie – jak się macie?” PBW w Słupsku
Zimową akcję konkursową „Siostro, bracie – jak się macie?” Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Słupsku skierowała do uczniów wszystkich poziomów nauczania w placówkach oświatowych województwa pomorskiego. Kolejny raz zaproponowano uczniom połączenie zabawy z nauką, uwagii z ekspresją i zaangażowania z pasją, dając im możliwość prezentacji swoich talentów plastycznych i fotograficznych.
Temat akcji nawiązywał do zeszłorocznego cyklu konkursów „Siostro, bracie – zostań w chacie”, których celem było sprowokowanie u dzieci i młodzieży uśmiechu oraz chęci zabawy w trudnym dla wszystkich okresie epidemii.
Liczba uczniów, którzy przystąpili do trzech konkursów w akcji „Siostro, bracie – jak się macie?” była imponująca i wyniosła ponad 500! Autorzy prac i kreacji wykazali się bardzo dużą wrażliwością, kreatywnością i wyobraźnią. Cechom tym towarzyszyły znakomite pomysły i mnóstwo zaangażowania. Uczniowie zachwycili organizatorów wyborem różnorodnych technik plastycznych i oryginalnością wielu prac.
Jest nam ogromnie miło, że prace plastyczne oraz pomysłowe przebrania naszych uczniów znalazły uznanie Jury konkursowego i zdobyliśmy aż pięć wyróżnień.
Z całego serca gratulujemy i cieszymy się, że w tym wyjątkowym okresie znajdujecie czas na dodatkową pracę, a przy okazji dajecie nam wszystkim radość i poczucie dumy.
Konkurs 1
klasy I – III – „Moje małe marzenie - czyli za kim/czym dziś tęsknię najbardziej?” - konkurs plastyczny.
Wpłynęły 243 prace.
Wyróżnienia:
Amelia Kowalczyk – klasa 1c
Jakub Szumejda – klasa 3b
Konkurs 2
klasy IV – VIII – „Moja ulubiona postać z książki” - konkurs fotograficzny – polegający na przebraniu się dziecka za ulubioną postać z książki, zrobieniu zdjęcia.
Wpłynęło 213 prac.
Wyróżnienia:
Marika Cecko – klasa 5a
Aleksandra Dąbrowska – klasa 6d
Agata Ujma – klasa 6a
9/02/2021
ETAP REJONOWYWOJEWÓDZKIEGO KONKURSU FIZYCZNEGO
UCZNIOWIE ZAKWALIFIKOWANI DO STOPNIA REJONOWEGO WOJEWÓDZKIEGO KONKURSU FIZYCZNEGO DLA UCZNIÓW SZKÓŁ PODSTAWOWYCH OD KLASY IV WOJEWÓDZTWA POMORSKIEGO W ROKU SZKOLNYM 2020/2021
9/02/2021
ETAP REJONOWYWOJEWÓDZKIEGO KONKURSU CHEMICZNEGO
UCZNIOWIE ZAKWALIFIKOWANI DO STOPNIA REJONOWEGO WOJEWÓDZKIEGO KONKURSU CHEMICZNEGO DLA UCZNIÓW SZKÓŁ PODSTAWOWYCH OD KLASY IV WOJEWÓDZTWA POMORSKIEGO W ROKU SZKOLNYM 2020/2021
9/02/2021
II MIEJSCE W TURNIEJU TAŃCA TOWARZYSKIEGO
Kolejny sukces uczniów klasy 3A.
W dniach 12 i 13 grudnia 2020 Lena Wojtaszek i Piotr Kuźniar wzięli udział w swoim pierwszym turnieju tańca towarzyskiego.
Mistrzostwa i Puchar Województwa Pomorskiego PZTS (Pomorski Związek Tańca Sportowego) odbyły się w Rumii. Na parkiecie spotkało się wiele par walczących o laury w kategorii 8 – 9 G ( grupa wiekowa ). Po obejrzeniu tańców klasycznych i latynoamerykańskich w wykonaniu wszystkich uczestników, sędziowie uznali, że Lenka i Piotr wytańczyli II miejsce.
Wielkie BRAWA i życzenia kolejnych sukcesów na tanecznym parkiecie!
5/02/2021
ETAP REJONOWYWOJEWÓDZKIEGO KONKURSU JĘZYKA ANGIELSKIEGO
UCZNIOWIE ZAKWALIFIKOWANI DO STOPNIA REJONOWEGO WOJEWÓDZKIEGO KONKURSU JĘZYKA ANGIELSKIEGO DLA UCZNIÓW SZKÓŁ PODSTAWOWYCH OD KLASY IV WOJEWÓDZTWA POMORSKIEGO W ROKU SZKOLNYM 2020/2021
5/02/2021
PASOWANIE NA CZYTELNIKA
W tym roku szkolnym , przez ostatni tydzień stycznia, uczniowie klas pierwszych byli gośćmi biblioteki szkolnej.
Aby przedstawić to miejsce w sposób atrakcyjny i ciekawy, uczennica klasy 3a Lena, wcieliła się w postać Książki. Zapoznała pierwszaków z zasadami wyboru i wypożyczania książek, przedstawiła swoje prośby, przeczytała tekst ślubowania, a na koniec, na pamiątkę spotkania, obdarowała każdego ucznia zakładką.
5/02/2021
AKTUALNOŚCI SZKOLNEJ KASY OSZCZĘDNOŚCI
Podsumowaliśmy wyniki konkursów organizowanych przez Szkolną Kasę Oszczędności. W ubiegłorocznej charytatywno - ekologicznej zbiórce nakrętek szczególnie wyróżniła się klasa 3b, wszyscy uczniowie otrzymali upominki. Czekamy na możliwość realizacji obiecanych karnetów na jazdę konną w Fundacji dla Dzieci Niepełnosprawnych "Nadzieja".
Zbiórka nakrętek nadal trwa, jest to akcja organizowana w szczytnych celach na zakup fotelika terapeutycznego, wózka inwalidzkiego, finansowanie kosztownej rehabilitacji lub leczenia.
Grudzień i styczeń to miesiące związane ze świętami i powitaniem nowego roku, ale też możliwość wykazania się kreatywnością i przedsiębiorczością w gronie rodzinnym. Uczniowie nagrodzenie w Konkursie Świąteczno - Noworocznym to:
Maja Łuńska 2e i Marysia Łuńska 5c - przepiękna choinka z makaronu
Hanna Jarosiewicz 3b - cudo bombka z cekinów
Helena Tutlewska 3b - śliczna noworoczna gwiazdka 2021
Aleksander Mirocha 2e - wspaniała kolorowa bombka
Zachęcamy również do zakładania kont oszczędnościowych dla dzieci od 6 do 13 lat. Więcej informacji na ten temat udziela opiekun Szkolnej Kasy Oszczędności - Sylwia Prusiecka ( kontakt za pośrednictwem Dziennika Librus lub Teams). Każdy uczestnik otrzymuje atrakcyjne gadżety - upominki, poza tym to doskonała lekcja przedsiębiorczości dla najmłodszych.
5/02/2021
PODSUMOWANIE AKCJI WOŚP W NASZEJ SZKOLE
29. Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy pod hasłem „Finał z Głową” cieszył się w naszej szkole dużym zainteresowaniem. W grudniu 2020 r. i styczniu 2021 r. uczniowie, rodzice i pracownicy chętnie dokładali się do szkolnej puszki, a także dokonywali wpłat internetowo. Dzięki temu zaangażowaniu zebraliśmy (w tych trudnych warunkach pandemicznych) niebagatelną kwotę 4 254,85 złotych. Wśród zebranych pieniędzy było również 10,71 euro, co uczyniło naszą zbiórkę międzynarodową. Natomiast na stronie internetowej eSkarbonka uzbieraliśmy 570zł.
Pragniemy z całego serca podziękować wszystkim tym, którzy włączyli się w tę szczytną inicjatywę i wsparli nasze starania w uzyskaniu jak największej ilości środków na zakup sprzętu dla dziecięcych oddziałów laryngologicznych, otolaryngologicznych i diagnostyki głowy. Pokazaliśmy, że nawet w tak trudnej sytuacji potrafimy nie ustawać w pomocy potrzebującym.
Z przekonaniem stwierdzamy, że wspólnie możemy wiele, bo jesteśmy wielką rodziną WOŚP i „gramy do końca świata i o jeden dzień dłużej”.
1/02/2021
KONKURSY PLASTYCZNE W ODDZIAŁACH PRZEDSZKOLNYCH
W miesiącu grudniu i styczniu oddziały przedszkolne brały udział w konkursach plastycznych. We wszystkich nasi przedstawiciele zdobyli nagrody i wyróżnienia.
I miejsce w konkursie na „Najpiękniejszą ozdobę choinkową” organizowanym przez Centrum Edukacji Regionalnej zdobył Stanisław Szczurowski z oddziału przedszkolnego 0c.
Wyróżnienie w Gminnym Konkursie „Świąteczne Anioły” organizowanym przez Szkołę podstawową w Słonowicach zdobyła Zofia Czaja z oddziału przedszkolnego 0a.
GRATULUJEMY!
1/02/2021
DZIEŃ BABCI I DZIADKA
Jak co roku w naszych oddziałach przedszkolnych nie zapomnieliśmy o najważniejszych osobach w naszym życiu czyli Babciach i Dziadkach. Ze względu na istniejącą sytuacje nie mogliśmy zaprosić do nas naszych ukochanych dziadków. Dzieci jednak stanęły na wysokości zadania. Wzięły udział konkursie plastycznym na „Najpiękniejszą laurkę dla Babci i Dziadka” organizowanym przez Panią Magdalenę Trzeciakiewicz, wykonały prezenty oraz portrety swoich dziadków. Nauczyły się również wierszyków, które później mogły wyrecytować w domach. W tych szczególnych dniach wspólnie rozmawialiśmy o naszych seniorach ciesząc się że są z nami.
Dzień Babci i Dziadka - FILM. ZOBACZ
1/02/2021
FERIE U PRZEDSZKOLAKÓW
Ferie zimowe to czas odpoczynku i beztroskich zabaw. Dzieci z naszych oddziałów przedszkolnych, brały udział w wielu ciekawych zabawach i zajęciach. W czasie ferii dzieci uczestniczyły w przedstawieniach teatralnych przygotowanych przez starszych kolegów i koleżanki.
Dzieci mogły w tych dniach rozwijać swoje talenty: plastyczne poprzez tworzenie różnorodnych prac, informatyczne poprzez zabawy z tablicą interaktywną, muzyczno-ruchowe poprzez taniec i śpiew. Wszyscy z utęsknieniem czekaliśmy na śnieg, a tu jak nie było tak nie było…..! Postanowiliśmy więc sami stworzyć śnieg, co prawda sztuczny, ale zabawa nim była wspaniała. Jednak najbardziej radosne spotkania odbyły się w dniu kiedy pojawił się pierwszy prawdziwy śnieg. Dzieci mogły w końcu pozjeżdżać na sankach, zorganizować bitwę na śnieżki i ulepić wspaniałego bałwana.
1/02/2021
PODSUMOWANIE ZAJĘĆ OPIEKUŃCZO - WYCHOWAWCZYCH W RAMACH PÓŁKOLONII 04.01.2021 - 08.01.2021
1. Termin zajęć: 4 - 8 stycznia 2021 r.
2.Godziny zajęć: 8.00 – 15.00
3. Kadra :
4. Miejsce zajęć:
5. Liczba uczestników:
6. Cele zajęć:
- Zapewnienie bezpiecznego i aktywnego wypoczynku uczniom Szkoły Podstawowej
w Kobylnicy.
- Upowszechnianie aktywnej formy wypoczynku poprzez uczestnictwo w imprezach sportowo – rekreacyjnych.
- Spędzanie na sportowo wolnego czasu przez dzieci i młodzież w okresie ferii zimowych.
- Kształtowanie świadomości prozdrowotnej, promowanie zasad zdrowego stylu życia oraz wskazanie prozdrowotnych form spędzania wolnego czasu przez uczniów.
- Uwrażliwienie uczniów na konieczność ochrony środowiska naturalnego poprzez wykorzystanie w pracach plastycznych materiałów z surowców wtórnych.
- Kształtowanie u uczniów postawy ciekawości poznawczej poprzez przeprowadzanie różnych eksperymentów I doświadczeń.
- Prezentowanie różnych stanów emocjonalnych oraz radzenie sobie m. in. ze stresem, porażką, zwycięstwem poprzez różne formy wyrazu artystycznego.
- Rozbudzanie zainteresowania uczniów teatrem I sztuką teatralną oraz umożliwienie im rozwijania własnych umiejętności aktorskich.
- Poszerzenie wiadomości z zakresu robotyki z elementami klocków LEGO.
7.Opis zajęć:
Uczestnicy ferii zimowych zostali zapoznani z regulaminem obowiązującym podczas zabaw, zajęć, spacerów, korzystania z placu zabaw, hali sportowej, sali Forum i gabinetu informatycznego. Odbyły się ciekawe warsztaty teatralne, które przeprowadziła aktorka Państwowego Teatru Lalek “ Tęcza” w Słupsku.
Przeprowadzono ciekawe zabawy muzyczno – rytmiczno – ruchowe. Uczestnicy półkolonii śpiewali przy akompaniamencie gitarowym piosenki o tematyce zimowej. Wybrano i omówiono scenariusz przedstawienia p.t. “My, Piraci.” Wyznaczono dzieci do określonych ról i zadań związanych z realizacją przedstawienia.
Podczas zajęć plastyczno- technicznych uczestnicy półkolonii wykonali prace p.t. “Zimowy pejzaż.” Następnie zostali zapoznani z zasadami tworzenia papierowego teatru Kamishibai i podjęli pierwsze kroki w wykonaniu prac malowanych farbami do przedstawienia o Piratach.
Dużym powodzeniem cieszyły się klocki Lego, układanki i gry planszowe , rozwijające spostrzegawczość, pamięć, logiczne myślenie oraz umiejętność gry zespołowej. Z wielkim zaangażowaniem, dzieci wzięły udział w konkurencjach sportowych, przestrzegając zasad “ Fair Play.”
Tego dnia uczestnicy ferii mogli rozwijać wyobraźnię, kreatywność z wykorzystaniem plasteliny, mazaków i kredek. Z wielkim zaangażowaniem wykonali eksperymenty: “ kolorowy wulkan” oraz “ lampa Lava.”Odbyły się warsztaty muzyczno- teatralne. Dzieci ćwiczyły role do przedstawienia oraz zasady poruszania się na scenie i umiejętność poslugiwania się mikrofonem. Podczas zajęć plastyczno- technicznych, dzieci dokończyły malować prace o Piratach do teatru Kamishibai, wykonały część rekwizytów i dekoracji do przedstawienia a także upominki z masy solnej dla babć i dziadków. Chętnie uczestniczyły w zajęciach z robotyki z wykorzystaniem klocków LEGO a następnie w zajęciach sportowych na hali.
Dzisiejszą atrakcją było Mobilne Planetarium. Dzieci wzięly udział w seansie p.t. “ Powrót na Księżyc.”W dalszej części odbyły się zajęcia muzyczno teatralne do przedstawienia o Piratach a następnie zajęcia plastyczno- techniczne, podczas których dzieci malowały farbami upominki z masy solnej dla babć i dziadków a także kończyły wykonanie rekwizytów i elementów dekoracji do przedstawienia.
Uczestnicy świetnie się bawili podczas warsztatów muzyczno- teatralnych, zajęć rytmicznych, konstrukcyjnych, gier planszowych. Chętnie układali klocki LEGO oraz wzięli udział w konkurencjach i rozgrywkach sportowych.
W tym dniu uczestnicy półkolonii poszukiwali “Skarbu Piratów.” Poruszali się po szkole wg mapy pirackiej. Zabawa była niesamowita. Następnie wykonali laurki dla babć i dziadków i zapakowali w celafon upominki z masy solnej.
Odbyła się próba przedstawienia o Piratach a następnie występ przed pracownikami szkoły i uczniami z klasy “ O.” Dokonano oceny występu, rekwizytów i dekoracji.
Przeprowadzono eksperyment p. n. “ Sztuczny śnieg “ a następnie odbyla się wirtualna wycieczka do Krakowa. Uczestnicy półkolonii mieli okazję poznać zabytki i historię miasta. Na koniec odbyły się zajęcia z robotyki oraz zajęcia na hali sportowej
Podczas trwawnia zajęc feryjnych dzieci miały zapewnione dwa posiłki: śniadanie oraz obiad.
PODSUMOWANIE ZAJĘĆ OPIEKUŃCZO - WYCHOWAWCZYCH W RAMACH PÓŁKOLONII 11.01.2021 - 15.01.2021
1. Termin zajęć: 11- 15 stycznia 2021 r.
2.Godziny zajęć: 8.00 – 15.00
3. Kadra :
4. Miejsce zajęć:
5. Liczba uczestników:
6. Cele zajęć:
7.Opis zajęć:
Uczestnicy ferii zimowych zostali zapoznani z regulaminem obowiązującym podczas zabaw, zajęć, spacerów, korzystania z placu zabaw, hali sportowej, sali Forum i gabinetu informatycznego. Odbyły się ciekawe warsztaty teatralne, które przeprowadziła aktorka Państwowego Teatru Lalek “ Tęcza” w Słupsku.
Przeprowadzono ciekawe zabawy muzyczno–rytmiczno–ruchowe. Uczestnicy półkolonii śpiewali przy akompaniamencie gitarowym piosenki o tematyce zimowej. Wybrano i omówiono scenariusz przedstawienia kukiełkowego p.t. “Kopciuszek.” Wyznaczono dzieci do określonych ról i zadań związanych z realizacją przedstawienia.
Podczas zajęć plastyczno- technicznych uczestnicy półkolonii wykonali prace p.t. “Zimowy pejzaż.” Następnie zostali zapoznani z zasadami tworzenia papierowego teatru Kamishibai i podjęli pierwsze kroki w wykonaniu prac malowanych farbami do przedstawienia „ Kopciuszek.” Wykonali kukiełki do przedstawienia.
Dużym powodzeniem cieszyły się klocki Lego, układanki i gry planszowe , rozwijające spostrzegawczość, pamięć, logiczne myślenie oraz umiejętność gry zespołowej. Z wielkim zaangażowaniem, dzieci wzięły udział w konkurencjach sportowych, przestrzegając zasad “ Fair Play.”
Tego dnia atrakcją było Mobilne Planetarium. Dzieci wzięły udział w seansie p.t. “ Powrót na Księżyc.” Następnie rozwijały wyobraźnię, kreatywność z wykorzystaniem plasteliny, mazaków i kredek. Z wielkim zaangażowaniem wykonały eksperymenty: “ kolorowy wulkan” oraz “ lampa Lava. ”Odbyły się warsztaty muzyczno-teatralne. Dzieci ćwiczyły role do przedstawienia kukiełkowego p.t. „Kopciuszek” oraz zasady poruszania kukiełkami za parawanem, umiejętność zmiany scenografii podczas trwania występu i umiejętność posługiwania się mikrofonem. Podczas zajęć plastyczno- technicznych dzieci dokończyły malować prace p.t. „ Kopciuszek” do teatru Kamishibai, ukończyły wykonanie lalek na drewnianych łyżkach, a także upominki z masy solnej dla babć i dziadków. Chętnie uczestniczyły w zajęciach z robotyki z wykorzystaniem klocków LEGO, a następnie w zajęciach sportowych na hali.
Dzisiaj dbyły się zajęcia rytmiczne, podczas których uczestnicy półkolonii mogli się wykazać muzykalnością i poczuciem rytmu. Podczas warsztatów muzyczno- teatralnych doskonalono warsztat dykcji i poruszania kukiełkami za parawanem oraz zejście ze sceny i ukłon. Dzieci zaprezentowały prace plastyczne na temat Kopciuszka w teatrze Kamishibai.
Uczestnicy doskonalili logiczne myślenie grając w gry planszowe, zachowując przy tym zasadę „ Fair Play.” Tą samą zasadę mogli stosować podczas konkurencji sportowych na sali gimnastycznej. Odbył się konkurs konstrukcyjny z wykorzystaniem klocków LEGO.
Zbliżamy się do końca ferii. Jak zwykle szlifowaliśmy perfekcję na zajęciach muzyczno-teatralnych przygotowując przedstawienie kukiełkowe p.t. „Kopciuszek”, a dalej czas na zajęcia plastyczno- techniczne, podczas których dzieci malowały farbami upominki z masy solnej dla babć i dziadków, a także kończyły wykonanie rekwizytów i elementów dekoracji do przedstawienia.
Uczestnicy świetnie się bawili podczas warsztatów zajęć rytmicznych, konstrukcyjnych, gier planszowych. Chętnie układali klocki LEGO, oraz wzięli udział w konkurencjach i rozgrywkach sportowych.
W tym dniu uczestnicy półkolonii poszukiwali “Złotego Pantofelka Kopciuszka.” Poruszali się po szkole wg mapy. Zabawa była niesamowita. Następnie wykonali laurki dla babć i dziadków i zapakowali w celafon upominki z masy solnej. Odbyła się próba przedstawienia kukiełkowego p.t. „ Kopciuszek”, a następnie występ przed pracownikami szkoły i uczniami z klasy “ O.” Dokonano oceny występu, rekwizytów i dekoracji.
Przeprowadzono eksperyment p. n. “ Sztuczny śnieg “ a następnie odbyła się wirtualna wycieczka do kopalni soli w Wieliczce. Uczestnicy półkolonii mieli okazję poznać zabytki i historię miasta. Na koniec odbyły się zajęcia z robotyki oraz zajęcia na hali sportowej.
Podczas trwania zajęć feryjnych dzieci miały zapewnione dwa posiłki: śniadanie oraz obiad.
18/01/2021
Wytyczne MEiN, MZ i GIS dla klas I-III szkół podstawowych
4/01/2021
BEZPIECZNE FERIE ZIMOWE
22/12/2020
Uczniowie zakwalifikowani do stopnia rejonowego wojewódzkiego konkursu chemicznego dla uczniów szkół podstawowych województwa pomorskiego w roku szkolnym 2020/2021
22/12/2020
29. Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy
Jak co roku Nasza Szkoła przyłącza się do akcji organizowanej przez WOŚP. Tym razem zbieramy na sprzęt dla laryngologii, otolaryngologii i diagnostyki głowy. Hasło 29. Finału zbiórki to „Finał z głową”. W związku z sytuacją pandemiczną podczas tego Finału datki zbieramy na dwa sposoby. Pierwszy to sposób tradycyjny, czyli stacjonarny (skarbonka w szkole). Drugi – i tu nowość – za pomocą eSkarbonki. To taka wirtualna puszka WOŚP, dzięki której można zbierać pieniądze on-line. A to dlatego, że nie każdy z chcących wesprzeć akcję będzie mógł wrzucić pieniądze do puszki stacjonarnej.
Nasza szkoła utworzyła swoją eSkarbonkę (reprezentowaną przez p. Kamilę Skórę), do której link znajduje się poniżej:
https://eskarbonka.wosp.org.pl/tmjy6f
Zapraszamy na tę stronę. Zachęcamy do wsparcia akcji WOŚP, która już dla wielu zrobiła tak wiele.
Nigdy nie wiadomo, kiedy nam taki sprzęt będzie potrzebny. Nie zostawiajmy nikogo w potrzebie i przyłączmy się do zbiórki, bo przecież wiadomo „gramy do końca świata i jeden dzień dużej”.
„Wygramy” z radością w 29. Finale!
15/12/2020
“Święta Bożego Narodzenia – jak się przygotować i jak refleksyjnie przeżyć?” – wywiad z Magdaleną Grudzińską, psychologiem szkolnym, Kurier Sołecki, grudzień 2020
1. Przed nami Święta Bożego Narodzenia – czas rodzinnych spotkań, jednak w nieco innym wymiarze. Czy czuje pani, że ten czas jest potrzebny młodym ludziom i ich bliskim? Mam tu na myśli wszystkie zawirowania związane z Covid.
Tegoroczne święta, jak i cały okres pandemii są niewątpliwie nie lada sprawdzianem dla rodziców, na których spoczywa obowiązek dbania i troski o swoje dzieci. W wielu z nas sytuacja związana z koronawirusem wywołała poczucie lęku i strachu. Rolą rodzica w tej trudnej dla wszystkich sytuacji jest to, żeby - mimo wszystko - zadbać o dobre samopoczucie całej rodziny, żeby nie nakręcać spirali nowymi informacjami o kolejnych zachorowaniach i ofiarach śmiertelnych. Siłą rzeczy lęki przeżywane przez dorosłych przechodzą na dzieci, na które strach działa negatywnie. Dla dobrego samopoczucia całej rodziny starajmy się funkcjonować w okresie świąt tak, jak w poprzednich latach. Wzorem uprzednich świąt, nie ograniczajmy się w sprawianiu sobie przyjemności, w pielęgnowaniu wartości i przeżywaniu tego niezwykłego okresu tak, jak dotychczas.
2. W jaki sposób rodzice powinni tłumaczyć swoim dzieciom, że podczas tych świąt nie będzie aż tak wielu gości?
Rodzina w życiu każdego człowieka odgrywa bardzo ważną rolę. Dla wielu z nas ten okres jest słusznie kojarzony ze spotkaniami w większym gronie. Dbanie o ten element tradycji nie zwalnia jednak rodziców z odpowiedzialności, z której lekcja zostanie odrobiona z chwilą, kiedy rodzice jeszcze przed świętami przygotują swoje dzieci do spędzenia ich w mniejszym gronie, a więc usiądą z nimi przy jednym stole, porozmawiają i WSPÓLNIE zdecydują, kto z gości będzie w domu, bądź kogo odwiedzą. Ważne, żeby w tym wyborze, w tych decyzjach brały udział nasze pociechy. Podczas tej rozmowy zaznaczmy, że każdy z nas jest potencjalnym nosicielem wirusa Sars-CoV2 i podkreślmy, że zalecenia sanitarne mają swoje uzasadnienie, bo mniejsza liczba gości zmniejsza ryzyko transmisji koronawirusa. Uwrażliwimy też przy tym dzieci na świadomą odpowiedzialność za drugiego człowieka.
Dobrze jest w tej sytuacji, przedstawić dzieciom korzyści, jakie przyniesie czas spędzony z wybranymi przez nas osobami. I nie mówimy tutaj o korzyściach materialnych, a tych czysto wynikających z więzi rodzinnych. Zadbajmy o osoby starsze i samotne z naszej rodziny, które powinny znaleźć się na górze naszej listy gości. Przez to też pokażemy dzieciom brak obojętności na tych, którzy w tym okresie szczególnie potrzebują osobistego kontaktu z najbliższymi.
Pozwólmy sobie na spotkania w licznym gronie, tym razem nieco inaczej. Zaangażujmy dzieci w uruchomienie komunikatora czy aplikacji, które umożliwiają prowadzenie wideorozmów. Jeszcze przed świętami poprośmy dzieci o zorganizowanie połączenia online z rodziną. Pozwólmy im i ich kuzynom rozplanować te spotkania na 3 dni świąt. Dzieci świetnie posługują się technologią, a co ważne lubią z niej korzystać. Taka propozycja im złożona na pewno nie spotka się z odmową i sprawi, że ten czas spędzony inaczej, nie będzie kojarzony z czasem spędzonym gorzej.
3.Wartość szczerych rozmów z dziećmi ma teraz szczególną wagę? Powinni mieć wiedzę na temat skali zakażeń i zgonów związanych z Covid?
Fakt konieczności prowadzenia z dziećmi szczerych rozmów nie podlega dyskusji. Jednak musimy pamiętać o tym, aby treści były dostosowane do ich wieku i potrzeb. Jeżeli dziecko (przeważnie w młodszym wieku) nie wykazuje zainteresowania tematem, to niech tak zostanie. Nie mówmy mu o koronawirusie, a już na pewno o zagrożeniach wynikających z obecnej sytuacji. Z doświadczenia z mojej pracy z dziećmi wiem, że mają one odpowiednią ilość informacji i nie ma potrzeby tego zmieniać. Inaczej jednak powinniśmy odnieść się do starszych dzieci i młodzieży. Ta grupa ma już nieco szerszą wiedzę na temat zagrożenia, co niekoniecznie przekłada się na odpowiedzialne zachowania. I tutaj rolą rodziców jest prezentowanie właściwych postaw, a więc zwracanie uwagi na odpowiednie używanie środków ochrony osobistej poprzedzone przykładnym stosowaniem się do obostrzeń przez nich samych. W sytuacji, kiedy dziecko zabiega o pozyskanie dodatkowej wiedzy na temat koronawirusa, należy z przekonaniem mówić, że nie znaleźliśmy się w sytuacji bez wyjścia, że wkrótce wszystko wróci do normy (ale tu nie określajmy ram czasowych, nie wymyślajmy i nie okłamujmy). Taka postawa nie obciąża lękiem dziecka.
Nikt z nas nie ma żadnego wpływu na to, że pandemia jest. Trzeba pogodzić się z tym faktem i zaakceptować tę sytuację, ponieważ właśnie akceptacja jest kluczem do przetrwania wielu trudnych chwil, z którymi musimy mierzyć się na co dzień. Od zawsze wiadome jest, że media mają wpływ na nasze poglądy, a w konsekwencji i na zachowania. Dostarczając sobie codziennie zbyt dużą ilość informacji, nieświadomie nadajemy rangę kryzysowi, w jakim obecnie się znajdujemy. Dbajmy więc o to, żeby w naszym odbiorniku nie wyświetlały się jedynie wiadomości. Kolejną porcję informacji w danym dniu warto zamienić na film i obejrzeć go wspólnie z dziećmi.
Ogólnie rzecz biorąc, uważam, że nie powinniśmy panikować i prowadzić wzmożonych rozmów o tej tematyce w obecności dzieci, które jak podałam wyżej, bardzo często przejmują lęk dorosłych. Jeżeli jednak my dorośli mamy potrzebę zagłębienia się w ten temat, to warto omówić go np. z kolegami i koleżankami w pracy.
4. Już teraz łatwo napotkać opinie, że święta trudne będą dla młodzieży, która przecież od dłuższego czasu i tak przebywa w domach w związku z nauką zdalną. Czy włączenie ich w proces strojenia domów, wspólnie realizowane zwyczaje świąteczne mogą coś zmienić w sposobie postrzegania?
Nauka zdalna wiąże się z brakiem fizycznego kontaktu z rówieśnikami, jakże potrzebnego każdemu z nas. Wiele godzin spędzonych przy komputerze, rutyna, poczucie bezsilności z powodu braku możliwości spędzania czasu na budowaniu naturalnych relacji w beztrosce - to wszystko powoduje, że młodzi ludzie stopniowo przestają dostrzegać swoje wewnętrzne potrzeby, a ich życie przenosi się do sieci. Rolą rodziców jest zadbać o to, żeby życie dziecka na dobre nie przeniosło się do świata wirtualnego. Dlatego trzeba odpowiedzieć sobie na pytanie: „co możemy dziecku dać w zamian, żeby nie spędzało ono zbyt dużo czasu przed monitorem i żeby nie stał się on jedynym źródłem interakcji z innymi.
Okres przedświąteczny jest wręcz idealnym momentem, okazją, by lepiej poznać potrzeby i ukryte talenty dziecka. Przygotowywanie atmosfery świątecznej, która wprowadza nas w czas poczucia świadomości swoich wartości i niezmienności tego, co w życiu trwałe, odwróci uwagę niejednego użytkownika komputera, a już na pewno dziecka, któremu rodzic zaproponuje ciekawą dla niego formę wspólnie spędzonego czasu. Pamiętajmy jednak, by nie tylko w grudniu, a na co dzień wspierać dzieci w realizacji swoich pasji, zachęcać je do wspólnych zadań, zabaw itp. i na miarę swoich możliwości, wzajemnie sprawiać sobie przyjemności.
5. Przed nami perspektywa kolejnych miesięcy walki z Covid, co wiąże się z kontynuacją nauki zdalnej. Jak przygotować dzieci?
Przygotowanie do nauki zdalnej w kolejnych miesiącach nie powinno stanowić wyzwania, ponieważ dzieci już od dawna realizują obowiązek szkolny zza komputera. Trudne początki wejścia w ten tryb mamy już za sobą. Zarówno uczniowie, jak i nauczyciele przyzwyczaili się już do nauki w tej formie. Choć niekiedy występują po drodze problemy, dzieci mogą liczyć na wsparcie nauczycieli, którzy tak samo, jak przed pandemią, a niekiedy bardziej, angażują się w swoją pracę. Uczniowie wiedzą też, że w każdej trudnej dla nich sytuacji, na pomoc i wsparcie pedagogów mogą liczyć tak, jak odbywało się to dotychczas.
Dla nikogo nie jest już zaskoczeniem, że uczniowie zdobywają lepsze oceny, co wynika naturalnie z tego, że obok komputera korzystają z telefonów, komunikują się z rówieśnikami i wspólnie wymieniają się swoją wiedzą, czy wyszukują odpowiedzi w Internecie. I niekoniecznie wpływa to
na zapamiętanie materiału jak z tradycyjnej lekcji, ale na pewno buduje i motywuje uczniów, a przy tym wpływa na utrzymywanie dobrych relacji z kolegami i koleżankami z klasy. Choć nie każdy zgodzi się z tym, że komunikatory mają słuszne oddziaływanie, tak w sytuacji, kiedy dzieci nie mają możliwości utrzymywania fizycznych kontaktów z rówieśnikami, odgrywają one ważną rolę. Każdemu z nas do życia potrzebny jest drugi człowiek, przyjaciel, znajomy. Ograniczenie kontaktów fizycznych trzeba zatem zastąpić tym, co dostępne. A ponieważ dzieci czują się dobrze w Inernecie, należy umożliwić im korzystanie z niego i porozumiewanie się z innymi, naturalnie z zachowaniem zdrowego rozsądku.
6. Czego można życzyć rodzicom i ich dzieciom na najbliższe tygodnie?
Odpowiedź na to pytanie jest okazją do tego, żeby czytelnikom powiedzieć coś miłego:
Niech w tegoroczne święta
Każda buzia będzie uśmiechnięta.
Niech pandemia tego co ważne nie przesłania
Tak dużo przecież wartości jest do pielęgnowania.
Skupmy się na swoich bliskich i rodzinie,
A trudny czas szybciej nam minie.
Choć wielu gości nie zaprosimy,
Poradzić sobie z tym musimy.
Bo to nie jest powód do zmartwienia,
Kiedy wideorozmowy są do uruchomienia.
Wiec z technologii korzystajmy
I z rodziną online się spotkajmy.
Bądźmy dla siebie mili w tych rozmowach,
Bo cóż możemy dać sobie lepszego
Od życzliwości człowieka drugiego?
A Mikołaj niech nie da plamy
I przyniesie to, na co czekamy.
Życząc czytelnikom wszystkiego dobrego,
Mam na myśli świętowania przyjemnego.
9/12/2020
Znana w całej gminie. Była już w ogólnopolskim TVN.
Teraz postanowiła zawojować świat.
Wiersze pani Bożeny Łazorczyk w antologii polsko-portugalskiej p.t. "Azulejo chabrem ubrane”
Katarzyna Nazaruk (pseudonim artystyczny – Katarina Lavmel), słupska poetka, od roku mieszkająca w Portugalii, podjęła się niezwykłego przedsięwzięcia, jakim było wydanie tomiku wierszy poetów zza oceanu i tych znad Bałtyku, p.t. „Azulejo chabrem ubrane”.
Książka wydana została dzięki wsparciu szczodrych sponsorów, w tym pana Leszka Kulińskiego, Wójta Gminy Kobylnica.
Publikacja, w której splatają się dwa różne światy kultury, zawiera między innymi wiersze poetów z powiatu słupskiego. To niezwykły honor i zaszczyt, że Gminę Kobylnica reprezentuje poezja naszej nauczycielki, pani Bożeny Łazorczyk.
Wprawdzie promocja tego niezwykłego wydania, zaplanowana na listopad tego roku, z powodu pandemii została odwołana, Teatr Rondo w Słupsku zorganizował spotkanie autorskie on-line. Rozmowę z redaktorką antologii, Katariną Lavmel, prowadziła prof. Adela Kuik-Kalinowska, a w spotkaniu uczestniczyło kilkoro poetów z naszego regionu oraz goście z Portugali, dla których była to wyjątkowa okazja zaprezentowania własnej twórczości polskim czytelnikom.
W literackiej pogawędce uczestniczył także pan Paweł Lisowski, Starosta Powiatu Słupskiego, od lat wspierający wszystkie przedsięwzięcia kulturalne w naszym regionie.
Nagrane spotkanie można obejrzeć na stronie FB teatru Rondo. Zachęcamy do odwiedzenia strony i wysłuchania autorskiego wiersza pani Bożeny Łazorczyk.
9/12/2020
GRUDZIEŃ W ODDZIALE PRZEDSZKOLNYM
01.10.2020 MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ MUZYKI
W tym szczególnym dniu wszystkie nasze przedszkolaki przeniosły się do krainy dźwięków, aby wspólnie bawić się muzyką. Podczas zajęć przygotowanych przez wychowawców dzieci poznały nowe instrumenty muzyczne. Każdy przedszkolak miał możliwość odkryć swój talent muzyczny zarówno jako instrumentalista jak i wokalista. Wszystkie dzieci aktywnie uczestniczyły w zajęciach, stworzyły również prawdziwą orkiestrę. Zabawa była wyśmienita a dzieci radosne i zadowolone. Międzynarodowy Dzień Muzyki zakończył się wspólną zabawą do ulubionych utworów muzycznych.
16.10.2020 JESIENNY KONKURS ZDALNEJ PIOSENKI
Październik to również miesiąc nauki zdalnej. W tym czasie postanowiłyśmy zorganizować konkurs zdalnej piosenki. Odzew dzieci i rodziców bardzo nas zadziwił. Laureatami konkursu zostali:
Julia Cewuch grupa 0a
Miłosz Trzeciakiewicz
grupa 0b
Zofia Wójowicz grupa 0b
Antoni Witkowski grupa 0b
Maja Nowak grupa 0b
Joanna Styk grupa 0b
Amelia Chlebowska grupa 0b
Antoni Wnuk – Lipiński grupa 0c
Hania Fryga grupa 0c
GRATULACJE!
16.11.2020 MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ TOLERANCJI
Międzynarodowy Dzień Tolerancji - święto obchodzone corocznie 16 listopada, ustanowione przez Zgromadzenie Ogólne ONZ rezolucją 51/95 z 12 grudnia 1995 roku z inicjatywy UNESCO. W ramach obchodów tego ważnego święta zostały przeprowadzone w grupach zajęcia, których celem było przybliżenie dzieciom czym jest tolerancja i jak jest ona ważna w dzisiejszym świecie. Został również zorganizowany konkurs plastyczny zatytułowany – TOLERANCJA CO TO ZNACZY. 20.11.2020 podczas uroczystego apelu wręczono pamiątkowe dyplomy i nagrody uczestnikom konkursu.
25.11.2020
W dniu 25 listopada nasze przedszkolaki uczestniczyły w obchodach Światowego Dnia Pluszowego Misia. W tym szczególnym dniu na dzieci czekało wiele atrakcji. Poznały historię święta, zaprzyjaźniły się z najsłynniejszym polskim misiem czyli Misiem Uszatkiem, brały udział w różnych zabawach ruchowych oraz konkursie plastycznym na najpiękniejszego misia. Atrakcją tego dnia była foto budka przygotowana przez panią Magdalenę Trzeciakiewicz. Uroczystości zakończyły się słodkim poczęstunkiem przygotowanym przez wychowawców grup.
27.11.2020
Każda z grup w sposób wyjątkowy przygotowała się do tego magicznego dnia. Tajemnicze dekoracje, dzieci przebrane za ulubione postacie z bajek, panie przebrane za wróżki sprawiły, że przedszkolaki przeniosły się w krainę czarów i wróżb. Poprzez zabawę miały również okazję przybliżyć się do tradycji i obrzędów ludowych. Przyszłość przepowiadana była na wiele sposobów: losowanie karteczek z zawodami, zabawa w butelkę, przekłuwanie serc z imionami przyszłych sympatii, „magiczne liczby”, „wędrówka butów”. Dzień wróżb i czarów zakończył się wspólna zabawą przy dźwiękach ulubionej muzyki i słodkim poczęstunkiem.
04.12.2020
MIKOŁAJKI
6 grudnia obchodzimy Mikołajki jednak nasze zerówki odwiedził św. Mikołaj już 4 grudnia. Zanim jednak przyszedł, dzieci wysłuchały opowieści o tradycji Mikołajek jak i o samym Mikołaju. Cierpliwie czekając na jego przybycie dzieci wzięły udział w zawodach sportowych zorganizowanych przez panie wychowawczynie. Kiedy nieoczekiwanie na korytarzu rozległ się dźwięk dzwonków Mikołaja był to znak, że długo wyczekiwany gość przybył do naszej szkoły. Św. Mikołaj został gorąco przywitany. Miło spędzony czas uświetniły prezenty wręczane każdemu dziecku przez Mikołaja, zdjęcia z Gościem oraz słodki poczęstunek.
Wychowawca Dorota Kuraszewicz
4/11/2020
PRZERWA NA CZYTANIE
W piątek, 30 października społeczność naszej szkoły wzięła udział w I Międzynarodowej edycji V Ogólnopolskiej akcji bicia rekordu w liczbie osób czytających na przerwie
pt. Przerwa na czytanie- bicie rekordu w czytaniu na przerwie. Wydarzenie odbyło się w ramach Międzynarodowego Miesiąca Bibliotek Szkolnych oraz kampanii społecznej Cała Polska czyta dzieciom. Głównym celem akcji była promocja czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży oraz zachęcenie uczniów do sięgania po książkę w każdej sytuacji i każdym miejscu.
Ze względu na sytuację pandemiczną nie mogliśmy „bić rekordu” w szkole, gdyż do niej nie chodziliśmy, a nauka odbywała się zdalnie. Jednak pomimo tego chcieliśmy uczestniczyć w tym wydarzeniu, aby przyczynić się do pobicia ubiegłorocznego rekordu, który zgromadził 158 809 osób czytających na przerwie z 991 placówek w Polsce i 14 za granicą.
Każdy z uczestników akcji szkolnej mógł sięgnąć po swoją ulubioną książkę, przyjąć wygodną pozycję, a nawet zaczerpnąć świeżego powietrza w trakcie czytania podczas przerwy spędzonej nad rzeką. Było to przedsięwzięcie, które na pewno przejdzie do historii wydarzeń szkolnych z powodu swej niecodziennej oprawy.
Organizatorem całego projektu była Biblioteka Pedagogiczna Wojewódzkiego Ośrodka Metodycznego w Gorzowie Wielkopolskim. A u nas – p. Kamila Skóra z Biblioteki Szkolnej.
3/11/2020
LISTA UCZNIÓW ZAKWALIFIKOWANYCH DO ETAPU REJONOWEGO WOJEWÓDZKIEGO PRZEDMIOTOWEGO KONKURSU Z FIZYKI DLA SZKÓŁ PODSTAWOWYCH W ROKU SZKOLNYM 2020/ 2021
29/10/2020
Uczniowie zakwalifikowani do stopnia rejonowego wojewódzkiego konkursu języka angielskiego dla uczniów szkół podstawowych od klasy IV województwa pomorskiego w roku szkolnym 2020/2021
20/10/2020
WIELKI SUKCES NASZEJ UCZENNICYUczennica klasy 3a, Lenka Wojtaszek, w roku szkolnym 2019/2020 zdobyła tytuł I wicemistrza powiatu w V Ogólnopolskim Konkursie „Wielka Liga Czytelników” w kategorii klas I – IV.
Serdecznie gratulujemy!
20/10/2020
Spotkanie autorskieW czasie utrudnień i niedogodności trzeba tak dostosować swoją pracę, aby aktywności zaplanowane dla uczniów odbywały się pomimo obostrzeń. Naprzeciw temu wyzwaniu wyszły panie bibliotekarki (Anna Warcholak i Kamila Skóra) i zaprosiły 08 października 2020 r. czytelników z klas trzecich na spotkanie on-line z autorką książek dla dzieci i młodzieży, Joanną Olech („Dynastia Miziołków”, „Tytus w cyrku”, seria książek o Pomponie, „Tarantula, Klops i Herkules”, „Gdzie diabeł mówi… do usług!”). Nasza Biblioteka szkolna przyłączyła się do spotkania ze względu na wieloletnią współpracę z organizatorem – Miejską Biblioteką Publiczną w Oświęcimiu.
Pani Joanna w sposób przystępny i zabawny opowiadała o pracy zarówno pisarza jak i ilustratora, bo jak się okazało, sama zrobiła rysunki do swoich książek. W trakcie połączenia pisarka mówiła o swoich książkach, czytała ich fragmenty i przedstawiała swoich bohaterów, z którymi jest bardzo związana, gdyż często mają oni cechy członków Jej rodziny, a także Niej samej, jak np. „Mamiszon” z „Dynastii Miziołków”.
Spotkanie w formie on-line na pewno różniło się od spotkania na żywo, gdyż nie było możliwości indywidualnej rozmowy, zdobycia autografu, uściśnięcia dłoni, nawiązania więzi jaka rodzi się między autorem a uczestnikami spotkania. Jednak pomimo innej formy spotkania cieszymy się, że nasi uczniowie tak chętnie słuchali tego, co miała do powiedzenia Pani Joanna. Zainteresowali się książkami, o których mówiła, a część chętnie by je przeczytała.
20/10/2020
Ogólnopolski Dzień Głośnego CzytaniaOgólnopolski Dzień Głośnego Czytania, którego najważniejszym beneficjentem są dzieci, jak co roku obchodziliśmy w naszej szkole 29 września. W tym wyjątkowym dniu panie bibliotekarki wspólnie z panią Aleksandrą Downar-Zapolską przypominały dzieciom z klas I-III jak ważne w życiu każdego człowieka jest codzienne czytanie. A głośne czytanie przez rodziców, rodzeństwo, dziadków, czy same dzieci jest bezcenne, gdyż stymuluje ich rozwój, wzbogaca słownictwo, a także pobudza wyobraźnię. Podczas tegorocznego święta panie poruszyły ważny temat, jakim są wartości i czytały uczniom książę Małgorzaty Strzałkowskiej pt. O wartościach czyli Rady nie od parady część III. Autorka tak opisała tytułowe zagadnienie:To wartości wpływ największy na uczynki nasze mają, są powodem naszych działań i wszystkiemu sens nadają.
A więc dbajmy o wartości i pilnujmy należycie, byśmy zawsze w zgodzie z nimi budowali nasze życie. Mamy nadzieję, że od Ogólnopolskiego Dnia Głośnego Czytania w wielu domach często słychać czytane dzieciom wiersze, opowiadania, bajki i inne ciekawe historie, przez co umacniają się więzi, powstaje nawyk czytania, który pielęgnowany i kontynuowany przechodzi na przyszłe pokolenia. Tak więc spędzanie z dziećmi czasu i wspólne czytanie jest doskonałą metodą wychowawczą.Warto również przypomnieć, że Ogólnopolski Dzień Głośnego Czytania został ustanowiony z inicjatywy Polskiej Izby Książki w 2001 roku. Data 29 września odnosi się do urodzin Janiny Porazińskiej, autorki książek dla dzieci i młodzieży.
8/10/2020
WIELKI SUKCES NASZEJ UCZENNICYW dniu 27 września br., Jury w składzie: prof. dr hab. Mariusz Drzewicki, dr hab. Michał Szczepański i mgr Urszula Buda, urzeczone umiejętnościami i kunsztem interpretacyjnym ALI PUCHALIK, uczennicy klasy 3a, przyznało jej wyróżnienie w II Ogólnopolskim Internetowym Konkursie Pianistycznym - Leżajsk 2020.
GRATULUJEMY Ali z całego serca i – już teraz - mocno trzymamy kciuki za jej kolejne sukcesy.
8/10/2020
WRZESIEŃ W ODDZIALE PRZEDSZKOLNYM 0a
Witajcie Kochani za Nami pierwszy miesiąc nauki. Oto kilka wspomnień.
15.09.2020 Międzynarodowy Dzień Kropki.
Celem Międzynarodowego Dnia Kropki jest wzbudzenie u dzieci kreatywności, pomysłowości i zachęcenie ich do tworzenia, działania. To dzień odwagi i zabawy.
Tego dnia nasze ubrania i buzie wypełnione były kolorowymi kropkami. Na zajęciach poznaliśmy genezę tego święta. Uważnie wysłuchaliśmy opowiadania jak to zwyczajna kropka zmieniła świat małej dziewczynki o imieniu Vashti. Historia ta uświadomiła wszystkim, że każdy z nas ma jakieś ukryte zdolności, TALENT. Bawiliśmy się też przy piosence o kropce a wokół nas wyrosły kropkowe drzewa. Każdy uczestnik w tym dniu otrzymał pamiątkowy dyplom.
BYŁO KOLOROWO I RADOŚNIE !
21.09.2020 Ogólnopolski Dzień Przedszkolaka
Jak co roku celebrujemy jedną z najważniejszych przedszkolnych uroczystości – Ogólnopolski Dzień Przedszkolaka. Z tej okazji w dniu 21 września wraz z rodzicami przygotowaliśmy dla naszych dzieciaczków wiele atrakcji. W tym szczególnym dniu gościła muzyka, śpiew i taniec. Dzieci zostały zaproszone do wesołej zabawy. Nie obyło się bez konkursów i zabaw integracyjnych. Dzieci brały udział w poszukiwaniu skarbów w ramach Edukacji Morskiej realizowanej w naszej szkole. Symbolem tego dnia stały się kolorowe balony. Dzieci bawiły się znakomicie i czerpały radość z bycia przedszkolakiem.
ZABAWA BYŁA NAPRAWDĘ PRZEDNIA !
30.09.2020 Dzień Chłopaka
30 września w naszym oddziale przedszkolnym obchodziliśmy Dzień Chłopaka. Z tej okazji w dniu „Święta Chłopców” pani Dorotka razem z dziewczynkami przygotowały specjalne medale dla „Super Chłopaka”. Były także drobne upominki, dyskoteka i oczywiście mnóstwo życzeń, by nasi chłopcy rośli duzi i szczęśliwi. Był to dzień pełen wrażeń, radości i dobrej zabawy.
LICZYMY NA REWANŻ JUŻ NIEDŁUGO !
Nasza Edukacja
Wrzesień był nie tyko miesiącem udanych uroczystości. Oprócz zabawy odbywały się również ciekawe zajęcia edukacyjne. Wędrowaliśmy w poszukiwaniu pierwszych oznak Jesieni. Robiliśmy ciekawe prace plastyczne. Poznawaliśmy nowe piosenki. Uczyliśmy się zasad ruchu drogowego. Obywały się ciekawe zajęcia matematyczne. Przedstawiciele naszej grupy wzięli udział w konkursie plastycznym pod tytułem „Życie na wsi – namaluj z babcią, narysuj z dziadkiem” organizowanym przez Centrum Edukacji Regionalnej. Wszystkim uczestnikom bardzo dziękuję i gratuluję zaangażowania.
NAUKA PRZEZ ZABAWĘ TO COŚ CO BARDZO LUBIMY !
Jubilaci
We wrześniu obchodziliśmy urodziny naszej koleżanki i kolegów z grupy. Było uroczyście i bardzo słodko.
WSZYSTKIEGO NAJLEPSZEGO KOCHANI !
DO ZOBACZENIA W PAŹDZIERNIKU W ODDZIALE 0a
Wychowawca Dorota Kuraszewicz
27/09/2020
PORTALE EDUKACYJNEPortale dla dzieci w wieku przedszkolnym, klas I-III i IV-VIII szkoły podstawowej.
25/09/2020
Ogólnopolski Próbny Egzamin Ósmoklasisty z Operonem
jest odwzorowaniem egzaminu państwowego – ma identyczny przebieg. Zabezpieczone arkusze egzaminacyjne w formie papierowej są w wysyłane do szkół tuż przed egzaminem, a sam egzamin odbywa się w tym samym czasie w całej Polsce.
Ta próba generalna pozwala uczniowi oswoić się z formułą egzaminu, zaś szkole sprawdzić wszystkie aspekty organizacyjne, istotne przy przeprowadzaniu tak dużego egzaminu.
Ogólnopolski Próbny Egzamin Ósmoklasisty w roku szkolnym 2020/2021 zostanie przeprowadzony w dniach:
Informacja dot. organizacji egzaminu ósoklasisty
Komunikat o harmonogramie przeprowadzenia egzaminu
1. Egzamin ósmoklasisty - informacje ogólne.
2. Egzamin ósmoklasisty z języka polskiego - cz. 1.
3. Egzamin ósmoklasisty z języka polskiego - cz.2.
4. Egzamin ósmoklasisty z matematyki.
5. Egzamin ósmoklasisty z języka obcego.
25/09/2020
Piknik żeglarski
W słoneczną sobotę, 19.09.2020 r., na terenie bazy CSW "OPTY Ustka" oraz w porcie Ustka i na akwenie Morza Bałtyckiego, uczniowie klasy VIa wraz z wychowawczynią, Ewą Matczak, uczestniczyli w pikniku żeglarskim.
Szóstoklasiści skorzystali z przejażdżki Optymistami, motorówką, ćwiczyli wiązanie węzłów, a także oglądali "od wewnątrz" karetkę i podziwiali z bliska pracę ratowników WOPR. Całe wydarzenie zakończone zostało paradą jachtów i żaglowców, w której uczestniczyli wszyscy uczniowie i opiekunowie. Podejrzewamy Organizatorów o swoiste konszachty, albo po prostu "dobre układy" z moderatorami pogody, bowiem ta była fantastyczna, jak na zamówienie. Nie pozostało nic innego, jak tylko korzystać z ostatnich dni cudownego słońca i ładować akumulatory pozytywną energią uwalnianą w ciągu całego roku.
27/08/2020
Komunikat dla uczniów, rodziców i nauczycieli Szkoły Podstawowej
Szanowni Rodzice, Nauczyciele, Uczniowie
Za kilka dni rozpoczynamy nowy rok szkolny. Dla naszej szkoły, tak jak dla wielu w całym kraju nie będzie to łatwy rok. W codziennej pracy towarzyszyć nam będą nadzwyczajne środki ostrożności. Najważniejsza zmiana dotyczy zastąpienia systemu gabinetowego systemem klasowo – lekcyjnym. Każdej klasie zostanie przypisana jedna sala lekcyjna, w której oprócz informatyki i zajęć sportowych odbywać się będą zajęcia ze wszystkich przedmiotów nauczania. Wydzielone zostaną oddzielne strefy dla poszczególnych poziomów nauczania, tj. klas I – III, klas IV – VI oraz klas VII - VIII. Do każdej strefy przypisane będą oddzielne wejścia. Przerwy międzylekcyjne uczniowie będą spędzać w strefach, w których znajdują się przypisane im sale lekcyjne. W strefie klas młodszych nie będzie dzwonków, dzieci spędzać będą przerwy pod opieką wychowawców.
Wychowanie fizyczne i zajęcia ruchowe będą prowadzone w sali gimnastycznej lub przy sprzyjających warunkach pogodowych na boisku lub placu zabaw.
Zgodnie z zaleceniami MEN i GIS obecność uczniów na terenie szkoły powinna ograniczać się, o ile to możliwe wyłącznie do zajęć edukacyjnych. Uczniowie z klas VI – VIII zobowiązani będą do poruszania się po terenie szkoły (poza salami lekcyjnymi) w maseczkach ochronnych i zachowywania odpowiednich dystansów pomiędzy sobą. Maseczki będą również obowiązkowe w autobusach szkolnych.
Sale lekcyjne i korytarze będą regularnie wietrzone i dezynfekowane. Przy wejściu do szkoły wszystkich uczniów i pracowników obowiązywać będzie dezynfekcja rąk. Obecnie pracujemy nad szczegółowymi procedurami, które obowiązywać będą na terenie placówki z uwzględnieniem postępowania w przypadku podejrzenia zakażenia u uczniów lub pracowników szkoły. Procedury zostaną zamieszczone na stronie internetowej szkoły oraz w plikach szkoły w Librusie. Zostaną przedstawione również Państwu na zebraniach, które zaplanowaliśmy na 7 i 8 września br. on-line z wykorzystaniem platformy Teamsa.
Na terenie szkoły nie będzie sklepiku szkolnego. Na stołówkę uczniowie będą przechodzić według ustalonego harmonogramu z podziałem na grupy.
Zmienią się również zasady funkcjonowania świetlic szkolnych, które będą zapewniały opiekę dzieciom przed i po zajęciach lekcyjnych.
Inauguracja roku szkolnego
W związku z sytuacją epidemiczną tegoroczne rozpoczęcie roku w dniu 1 września br. przyjmie formę spotkań klasowych z wychowawcami według niżej zamieszczonego harmonogramu.
Harmonogram rozpoczęcia roku szklnego 2020/2021 dla klas I-VIII
Podczas spotkania z wychowawcami nastąpi wręczenie świadectw promocyjnych uczniom, którzy nie odebrali ich w czerwcu. Ponadto wychowawcy przekażą informację o planie zajęć oraz zapoznają uczniów z najważniejszymi zasadami funkcjonowania szkoły w okresie obowiązywania nadzwyczajnych środków bezpieczeństwa.
Wszyscy rodzice oraz uczniowie obowiązani są do posiadania środków ochrony osobistej (maseczki, przyłbice). Przed wejściem do budynku szkoły należy zdezynfekować ręce.
Apeluję, by w spotkaniach z wychowawcami z oddziału przedszkolnego oraz klasy 1 SP brał udział najwyżej jeden rodzic.
W przypadku dzieci starszych (kontynuujących naukę) udział rodziców w spotkaniach inauguracyjnych nie jest wskazany.
Z poważaniem
Ewa Solnikowska
Dyrektor Szkoły
27/08/2020
Komunikat dla rodziców dzieci z oddziałów przedszkolnych
Zapraszam Państwa na uroczystość rozpoczęcia roku szkolnego, które odbędzie się 1 września br. o godz. 11.00 na sali gimnastycznej szkoły przy ul. Głównej 63 w Kobylnicy.
Na spotkanie proszę wchodzić bezpośrednim wejściem do sali gimnastycznej.
Wszyscy rodzice obowiązani są do posiadania środków ochrony osobistej (maseczki, przyłbice). Przed wejściem do budynku szkoły należy zdezynfekować ręce.
Apeluję, by w spotkaniu brał udział najwyżej jeden rodzic / opiekun dziecka.
Z poważaniem
Ewa Solnikowska
Dyrektor Szkoły
27/08/2020
WYNIKI REKRUTACJI 2020/2021
Podstawa prawna:
Listy uczniów klas pierwszych w roku szkolnym 2020/2021
Listy dzieci oddziałów przedszkolnych w roku szkolnym 2020/2021
Listy uczniów klas czwartych w roku szkolnym 2020/2021
25/08/2020
Rekrutacja online na nowy rok szkolny 2020/2021 już ruszyła. Aby zapisać dziecko na zajęcia należy wypełnić
FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY.
SERDECZNIE ZAPRASZAMY !
15/07/2020
Wyprawka dla uczniów klasy I Szkoły Podstawowej i oddziału przedszkolnego w roku szkolnym 2020/2021
Zapraszamy do pobrania poniższych załączników.