Home > Nauczyciele > Nasza kadra > Zespół samokształceniowy nauczycieli współorganizujących kształcenie specjalne
Zespół samokształceniowy nauczycieli współorganizujących kształcenie specjalne
Członkowie zespołu:
- Czyżykowska Danuta
- Czyżykowska Magdalena
- Dąbrowska - Pawlak Anna
- Kamińska – Mikiciuk Beata
- Kubacka Krystyna
- Lisiak Irena
- Makarut Natalia
- Marcinkowska Dorota
- Matczak Ewa
- Mól Katarzyna
- Procajło Agnieszka
- Sochacka Bogumiła
Cele pracy zespołu:
- rozpoznawanie i zaspokajanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych ucznia, jego możliwości psychofizycznych oraz czynników środowiskowych wpływających na funkcjonowanie dziecka w szkole;
- troska o harmonijny rozwój i poprawę zaburzonych funkcji ucznia posiadającego orzeczenie o kształceniu specjalnym wydanym przez Poradnię Psychologiczno – Pedagogiczną;
- integrowanie uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych ze środowiskiem szkolnym;
- wspieranie potencjału rozwojowego ucznia i stwarzanie warunków do jego aktywnego i pełnego uczestnictwa w życiu szkoły oraz w środowisku społecznym;
- uzupełnianie posiadanej wiedzy i umiejętności, udział w szkoleniach;
- udzielanie rodzicom uczniów i nauczycielom pomocy psychologiczno – pedagogicznej polegającej na ich wspieraniu w rozwiazywaniu problemów wychowawczych, dydaktycznych by zwiększyć efektywność udzielanej pomocy.
INNOWACJE
- ,, Dobre maniery mamy i z nich korzystamy ”
Bogumiła Sochacka, Natalia Makarut, nauczyciele klas pierwszych – klasy I.
Zadania pracy zespołu:
- Opracowanie rocznego planu pracy zespołu na rok szkolny 2024/2025.
- Zapoznanie z zasadami i formami pracy zespołu, sposobem dokumentowania pracy nauczyciela współorganizującego.
- Analiza orzeczeń uczniów o potrzebie kształcenia specjalnego.
- Diagnoza potrzeb edukacyjnych uczniów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego. Opracowanie Indywidualnych Programów Edukacyjno – Terapeutycznych oraz Wielospecjalistycznej Oceny Poziomu Funkcjonowania Ucznia.
- Ustalenie form pomocy uczniom posiadającym orzeczenie PPP.
- Zainteresowanie rodziców procesem wspierania dziecka i rozpoznawanie trudności edukacyjnych, wychowawczych, rozwojowych. Udzielanie porad, wsparcia w codziennych problemach i sytuacjach kryzysowych.
- Studiowanie nowości wydawniczych dotyczących pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
- Dzielenie się wiedzą, pomysłami z innymi członkami zespołu.
- Doskonalenie nauczycieli – członków zespołu Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej – uczestnictwo w różnych formach doskonalenia zawodowego, udział w konferencjach, warsztatach szkoleniowych, radach szkoleniowych.
- Rozwiązywanie bieżących potrzeb dotyczących funkcjonowania dziecka w szkole.
- Wspomaganie członków zespołu w razie zaistniałych trudności.
- Współpraca z logopedą, psychologiem, pedagogiem szkolnym, pedagogiem specjalnym – wymiana obserwacji dotyczących dzieci, kierowanie na badania, pomoc, terapia.
- Współpraca ze środowiskiem lokalnym – udział w przygotowaniu imprez i uroczystości szkolnych – zgodnie z kalendarzem pracy szkoły.
- Współpraca z nauczycielami, wychowawcami klas, dyrektorem szkoły, specjalistami w zakresie określania trudności wynikających z rozwoju dziecka oraz innych przyczyn niepowodzeń szkolnych.
- Podsumowanie półrocznej i rocznej pracy zespołu samokształceniowego, przygotowanie sprawozdania, opracowanie wniosków do pracy na kolejny semestr.