Poczta nauczyieli Biblioteka szkolna
ul. Główna 63
76-251 Kobylnica
(0 59) 841 52 12

Nauczyciele


Home > Nauczyciele > Nasza kadra > Zespół nauczycieli nauk ścisłych

Zespół nauczycieli nauk ścisłych

1. Skład zespołu.

1. Ewa Solnikowska - Dyrektor Szkoły, nauczyciel matematyki,
2. Anetta Trawicka – nauczyciel matematyki, lider zespołu,
3. Małgorzata Rozental-Lewandowska – nauczyciel matematyki,
4. Marta Jarosiewicz – nauczyciel matematyki,
5. Natalia Sokol – nauczyciel fizyki,
6. Ewa Matczak - nauczyciel matematyki, nauczyciel wspomagający,
7. Bogumiła Tarachowicz -  nauczyciel matematyki,
8. Bartosz Miodek – nauczyciel informatyki, zajęć komputerowych,
9. Mateusz Nitka – nauczyciel informatyki, zajęć komputerowych,
10. Anna Kowalik – nauczyciel informatyki, zajęć komputerowych,
11. Agnieszka Olschewska – nauczyciel matematyki, nauczyciel wspomagający,
12. Alicja Gołębiowska – nauczyciel chemii, biologii,
13. Ewa Świtała – nauczyciel biologii,
14. Rafał Przybyło – nauczyciel techniki, etyki,
15. Wioletta Głogowska- nauczyciel geografii, biologii, przyrody, edukacja bezpieczeństwa,
16. Iwona Wołowicz- nauczyciel  geografii, edukacji dla bezpieczeństwa.

2. Główne zadania w roku szkolnym 2025/2026.

 

3. Realizacja zadań w roku szkolnym 2025/2026.

Zadanie

Odpowiedzialni

Termin realizacji

Analiza dokumentacji

 

Zaplanowanie pracy zespołu na nowy rok szkolny.

 

wszyscy członkowie zespołu

 

sierpień 2025r.

 

Rozkłady materiału lub plany wynikowe.

 

wszyscy członkowie zespołu

 

10 września 2025r.

 

Analiza dokumentacji indywidualnej uczniów (orzeczenia lub opinie PPP).

 

wszyscy członkowie zespołu

 

wrzesień 2025r.,
konsultacje, wnioski
- na bieżąco

 

Przeanalizowanie wyników egzaminów  i próbnych egzaminów ósmoklasisty pod kątem wyszczególnienia umiejętności i wiadomości, na które trzeba zwrócić szczególną uwagę w procesie dydaktycznym.

 

wyznaczony przez dyrektora szkoły nauczyciel matematyki

 

termin wskazany przez dyrekcję szkoły

 

Opracowanie zapotrzebowania pozwalającego na udoskonalenie procesu dydaktycznego.

 

 

wszyscy członkowie zespołu

 

wrzesień 2025r.

Przeprowadzenie diagnozy umiejętności matematycznych

 

Przeprowadzenie programu „Lepsza szkoła” testów diagnozujących „Sesji                        z plusem” wyd. GWO               w klasach czwartych.

 

nauczyciele matematyki

 

wrzesień 2025r.
styczeń/luty 2026r.
maj/czerwiec 2026r.

 

Przeanalizowanie wyników testów diagnozujących                  z matematyki dla klas czwartych  pod kątem wyszczególnienia umiejętności i wiadomości, na które trzeba zwrócić szczególną uwagę.

 

nauczyciele matematyki

 

październik 2025r.

Przygotowanie uczniów do egzaminów ósmoklasisty

 

Przeprowadzenie próbnych egzaminów z matematyki klas ósmych.

 

wyznaczeni nauczyciele

 

termin wskazany przez  dyrekcję szkoły

 

Analiza wyników próbnych egzaminów z matematyki klas ósmych.

 

wszyscy członkowie zespołu

 

termin wskazany przez dyrekcję szkoły

Praca z uczniem zdolnym

 

Indywidualizacja pracy                      z uczniem zdolnym podczas lekcji, bieżące konsultacje, ocena postępów uczniów zdolnych.

 

wszyscy członkowie zespołu

 

cały rok szkolny

 

Przygotowanie uczniów do konkursów przedmiotowych.

 

wszyscy członkowie zespołu

 

cały rok szkolny

 

Przygotowanie                                               i przeprowadzenie szkolnych etapów konkursów przedmiotowych.

 

wyznaczeni członkowie zespołu

 

wg  harmonogramu konkursów

 

Prowadzenie zajęć rozwijających uzdolnienia.

 

wyznaczeni członkowie zespołu

 

cały rok szkolny

 

Przeprowadzenie szkolnych konkursów przedmiotowych.

 

wyznaczeni członkowie zespołu

 

cały rok szkolny

Praca z uczniami posiadających opinie/orzeczenie PPP

 

Dostosowanie wymagań                       z uwzględnieniem zaleceń poradni PP.

 

wszyscy członkowie zespołu

 

cały rok szkolny

 

Prowadzenie zajęć wyrównawczych.

 

wyznaczeni członkowie

 

cały rok szkolny

 

Indywidualizacja pracy                  z uczniami posiadających opinie/orzeczenie PPP podczas lekcji, bieżące konsultacje                    i ocena postępów uczniów.

 

wszyscy członkowie zespołu

 

cały rok szkolny

 

Nauczanie indywidualne.                   

 

wyznaczeni członkowie zespołu przez dyrekcję

 

cały rok szkolny

 

Działalność pozalekcyjna

 

Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia.

 

Marta Jarosiewicz
Ewa Matczak
Anetta  Trawicka

 

21 listopada 2025r.

 

Dzień Liczby Pi.

 

Bogumiła  Tarachowicz
Agnieszka Olschewska

 

14 marca 2026r.

Karta rowerowa.

Rafał Przybyło

wrzesień 2025r.
czerwiec 2026r.

 

Konkursy kuratoryjne.

 

wszyscy członkowie zespołu

 

wg harmonogramu

 

Zajęcia wyrównawcze                                      i rozwijające.

 

wyznaczenie członkowie zespołu

 

cały rok szkolny

Rozwój zawodowy i współpraca nauczycieli

 

Udział w konferencjach, webinariach, szkoleniach oraz warsztatach.

 

wszyscy członkowie zespołu

 

cały rok szkolny

 

Prowadzenie lekcji otwartych.          

 
wszyscy członkowie zespołu

 

wyznaczony termin przez  nauczyciela prowadzącego lekcję

 

Prowadzenie lekcji koleżeńskich.

 

wszyscy członkowie zespołu

 

wyznaczony termin przez nauczyciela prowadzącego  lekcję

 

Wymiana doświadczeń.

 

wszyscy członkowie zespołu

 

cały rok szkolny

Korzystanie z TIK

Wykorzystanie technologii informacyjno – komunikacyjnych na zajęciach
Wykorzystanie  rzutników, tablic interaktywnych do celów edukacyjnych.
Wprowadzenie Canva.

 

wszyscy członkowie zespołu

 

cały rok szkolny

 

Propagowanie wśród uczniów możliwości korzystania              z Internetu i źródeł multimedialnych w celach edukacyjnych ze szczególnym zaznaczeniem aspektów bezpieczeństwa.

 

wszyscy członkowie zespołu

 

cały rok szkolny

 

Uaktualnianie strony internetowej szkoły.

 

Mateusz Nitka
Bartosz Miodek
Anna Kowalik

 

cały rok szkolny

 

Zarządzanie pocztą pracowniczą.

 

Bartosz Miodek

 

cały rok szkolny

 

Przygotowywanie publikacji na stronę internetową szkoły.

 

członkowie zespołu

 

cały rok szkolny

 

Administrowanie dziennika Librus.

 

Ewa Solnikowska- Dyrektor Szkoły,
Małgorzata Rozental-Lewandowska
Marta Jarosiewicz

 

cały rok szkolny

Opieka nad pracowniami przedmiotowymi i gablotami

 

Opieka nad salami informatycznymi.

 
Anna Kowalik,
Mateusz Nitka
Bartosz Miodek

 

cały rok szkolny

Opieka nad salą chemiczno-fizyczną.

Alicja Gołębiowska
Natalia Sokol

cały rok szkolny

Opieka nad nagłośnieniem.

Rafał Przybyło

cały rok szkolny

Wspomaganie i podsumowanie pracy zespołu

 

Zbieranie wniosków dotyczących pracy zespołu.

 

Anetta Trawicka

 

styczeń 2026r.
czerwiec 2026r.

 

Opracowanie sprawozdania                      z działalności zespołu samokształceniowego.

 

Anetta Trawicka

 

styczeń 2026r.
czerwiec 2026r.

 

4. Planowane konkursy w roku szkolnym 2025/2026

 – ćwierćfinał dla uczniów klas 7-8 przeprowadzony w szkole - marzec 2026r.
- półfinał dla uczniów klas 4-8 – marzec 2026r.
- finał dla uczniów klas 4-8 – kwiecień 2026r..

 

 

5. Planowane imprezy naukowe w roku szkolnym 2025/2026.

 

6. Innowacje prowadzone w roku szkolnym 2025/2026:

* Kontynuacja „Interaktywna praca na lekcji z Eduelo w klasach siódmych” ( Marta Jarosiewicz, Ewa Matczak, Bogumiła Tarachowicz),
* Projekt dla uczniów klas 7 „Atomówki” II półrocze ( Alicja Gołębiowska),
* Międzypokoleniowy Projekt Senioralny z zajęć komputerowych ( Anna Kowalik ),
* Kontynuacja projektu w klasach piątych „Wsparcie edukacji matematycznej z użyciem narzędzi AI zeszyt.online”( Agnieszka Olschewska, Anetta Trawicka, Małgorzata Rozental-Lewandowska ).

 

 Praca Zespołu Samokształceniowego Nauk Ścisłych w oparciu o kierunki polityki oświatowej na rok szkolny 2025/2026 

(1) Kształtowanie myślenia analitycznego poprzez interdyscyplinarne podejście do nauczania przedmiotów przyrodniczych i ścisłych oraz poprzez rozwijanie umiejętności matematycznych
w kształceniu ogólnym.
- projektowanie zadań, które wymagają od uczniów analizy, wnioskowania i logicznego myślenia,
- rozwijanie u uczniów zdolności analitycznych, które są fundamentem dla nauk ścisłych
i przyrodniczych,
- stosowanie zagadnień łączących matematykę z innymi przedmiotami ścisłymi i przyrodniczymi
w celu pokazania jej wszechstronnego zastosowania, np. skala (geografia), droga, prędkość, czas (fizyka), procenty (chemia), zamiana jednostek (fizyka, geografia, chemia),
- organizowane wspólnych projektów z innymi przedmiotami, np. fizyką, informatyką czy biologią,

(3) Promocja zdrowego trybu życia w szkole – kształtowanie postaw i zachowań prozdrowotnych, wspieranie aktywności fizycznej uczniów.
- zajęcia na temat ekosystemów i wpływu człowieka na środowisko,
- promowanie postaw prozdrowotnych i aktywności fizycznej,
- organizacja lekcji, podczas których uczniowie uczą się o znaczeniu diety, witamin i minerałów,
- przypominanie o znaczeniu myciu rąk,
- uświadomienie uczniów o znaczeniu odpowiedniej ilości snu i regularnym spożywaniu wody.

(4) Profilaktyka przemocy rówieśniczej, zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży, wsparcie
 w kryzysach psychicznych, profilaktyka uzależnień.
- indywidualizacja pracy z dzieckiem w oparciu o potrzeby uczniów,
- rozwój empatii, wrażliwości na potrzeby innych,
- promowanie pozytywnego myślenia, akceptacji siebie oraz budowanie odporności psychicznej,
- edukacja na temat szkodliwości używek niebezpiecznych sytuacji.

(5) Promowanie higieny cyfrowej i bezpiecznego poruszania się w sieci, rozwijanie umiejętności krytycznej analizy informacji dostępnych w Internecie, poprawne metodycznie wykorzystywanie przez nauczycieli nowoczesnych technologii, w szczególności opartych na sztucznej inteligencji oraz korzystanie z zasobów Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej.
- uświadomienie uczniom, że rozwój kompetencji cyfrowych i bezpieczeństwa w sieci jest ważny, ponieważ pozwala na lepsze wykorzystanie zasobów cyfrowych w uczeniu się,
- promowanie higieny cyfrowej, bezpiecznego poruszania się w sieci, krytycznej analizy informacji i nauki korzystania z nowoczesnych technologii (w tym AI),
- kontynuacja innowacji matematycznej „Interaktywna praca na lekcji z Eduelo w klasach siódmych”,
- kontynuacja projektu w klasach piątych „Wsparcie edukacji matematycznej z użyciem narzędzi AI zeszyt.online”
- korzystanie podczas zajęć z Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej.

(8) Wspieranie aktywności poznawczej i poczucia sprawczości ucznia poprzez promowanie oceniania kształtującego i metod aktywizujących w dydaktyce.
- prowadzenia na lekcjach metod projektowych, pracy w grupach i innych form aktywizujących uczniów,
- wprowadzanie na lekcjach elementów oceniania kształtującego w celu wspierania rozwoju ucznia, budowaniu jego motywacji i poczucia wpływu na własną naukę.