Nauczyciele
Home > Nauczyciele > Nasza kadra > Zespół nauczycieli nauk ścisłych
1. Skład zespołu.
1. Ewa Solnikowska - Dyrektor Szkoły, nauczyciel matematyki,
2. Anetta Trawicka – nauczyciel matematyki, lider zespołu,
3. Małgorzata Rozental-Lewandowska – nauczyciel matematyki,
4. Marta Jarosiewicz – nauczyciel matematyki,
5. Natalia Sokol – nauczyciel fizyki,
6. Ewa Matczak - nauczyciel matematyki, nauczyciel wspomagający,
7. Bogumiła Tarachowicz - nauczyciel matematyki,
8. Bartosz Miodek – nauczyciel informatyki, zajęć komputerowych,
9. Mateusz Nitka – nauczyciel informatyki, zajęć komputerowych,
10. Anna Kowalik – nauczyciel informatyki, zajęć komputerowych,
11. Agnieszka Olschewska – nauczyciel matematyki, nauczyciel wspomagający,
12. Alicja Gołębiowska – nauczyciel chemii, biologii,
13. Ewa Świtała – nauczyciel biologii,
14. Rafał Przybyło – nauczyciel techniki, etyki,
15. Wioletta Głogowska- nauczyciel geografii, biologii, przyrody, edukacja bezpieczeństwa,
16. Iwona Wołowicz- nauczyciel geografii, edukacji dla bezpieczeństwa.
2. Główne zadania w roku szkolnym 2025/2026.
3. Realizacja zadań w roku szkolnym 2025/2026.
Zadanie |
Odpowiedzialni |
Termin realizacji |
Analiza dokumentacji |
||
Zaplanowanie pracy zespołu na nowy rok szkolny. |
wszyscy członkowie zespołu |
sierpień 2025r. |
Rozkłady materiału lub plany wynikowe. |
wszyscy członkowie zespołu |
10 września 2025r. |
Analiza dokumentacji indywidualnej uczniów (orzeczenia lub opinie PPP). |
wszyscy członkowie zespołu |
wrzesień 2025r., |
Przeanalizowanie wyników egzaminów i próbnych egzaminów ósmoklasisty pod kątem wyszczególnienia umiejętności i wiadomości, na które trzeba zwrócić szczególną uwagę w procesie dydaktycznym. |
wyznaczony przez dyrektora szkoły nauczyciel matematyki |
termin wskazany przez dyrekcję szkoły |
Opracowanie zapotrzebowania pozwalającego na udoskonalenie procesu dydaktycznego.
|
wszyscy członkowie zespołu |
wrzesień 2025r. |
Przeprowadzenie diagnozy umiejętności matematycznych |
||
Przeprowadzenie programu „Lepsza szkoła” testów diagnozujących „Sesji z plusem” wyd. GWO w klasach czwartych. |
nauczyciele matematyki |
wrzesień 2025r. |
Przeanalizowanie wyników testów diagnozujących z matematyki dla klas czwartych pod kątem wyszczególnienia umiejętności i wiadomości, na które trzeba zwrócić szczególną uwagę. |
nauczyciele matematyki |
październik 2025r. |
Przygotowanie uczniów do egzaminów ósmoklasisty |
||
Przeprowadzenie próbnych egzaminów z matematyki klas ósmych. |
wyznaczeni nauczyciele |
termin wskazany przez dyrekcję szkoły |
Analiza wyników próbnych egzaminów z matematyki klas ósmych. |
wszyscy członkowie zespołu |
termin wskazany przez dyrekcję szkoły |
Praca z uczniem zdolnym |
||
Indywidualizacja pracy z uczniem zdolnym podczas lekcji, bieżące konsultacje, ocena postępów uczniów zdolnych. |
wszyscy członkowie zespołu |
cały rok szkolny |
Przygotowanie uczniów do konkursów przedmiotowych. |
wszyscy członkowie zespołu |
cały rok szkolny |
Przygotowanie i przeprowadzenie szkolnych etapów konkursów przedmiotowych. |
wyznaczeni członkowie zespołu |
wg harmonogramu konkursów |
Prowadzenie zajęć rozwijających uzdolnienia. |
wyznaczeni członkowie zespołu |
cały rok szkolny |
Przeprowadzenie szkolnych konkursów przedmiotowych. |
wyznaczeni członkowie zespołu |
cały rok szkolny |
Praca z uczniami posiadających opinie/orzeczenie PPP |
||
Dostosowanie wymagań z uwzględnieniem zaleceń poradni PP. |
wszyscy członkowie zespołu |
cały rok szkolny |
Prowadzenie zajęć wyrównawczych. |
wyznaczeni członkowie |
cały rok szkolny |
Indywidualizacja pracy z uczniami posiadających opinie/orzeczenie PPP podczas lekcji, bieżące konsultacje i ocena postępów uczniów. |
wszyscy członkowie zespołu |
cały rok szkolny |
Nauczanie indywidualne. |
wyznaczeni członkowie zespołu przez dyrekcję |
cały rok szkolny |
Działalność pozalekcyjna |
||
Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia. |
Marta Jarosiewicz |
21 listopada 2025r. |
Dzień Liczby Pi. |
Bogumiła Tarachowicz |
14 marca 2026r. |
Karta rowerowa. |
Rafał Przybyło |
wrzesień 2025r. |
Konkursy kuratoryjne. |
wszyscy członkowie zespołu |
wg harmonogramu |
Zajęcia wyrównawcze i rozwijające. |
wyznaczenie członkowie zespołu |
cały rok szkolny |
Rozwój zawodowy i współpraca nauczycieli |
||
Udział w konferencjach, webinariach, szkoleniach oraz warsztatach. |
wszyscy członkowie zespołu |
cały rok szkolny |
Prowadzenie lekcji otwartych. |
|
wyznaczony termin przez nauczyciela prowadzącego lekcję |
Prowadzenie lekcji koleżeńskich. |
wszyscy członkowie zespołu |
wyznaczony termin przez nauczyciela prowadzącego lekcję |
Wymiana doświadczeń. |
wszyscy członkowie zespołu |
cały rok szkolny |
Korzystanie z TIK |
||
Wykorzystanie technologii informacyjno – komunikacyjnych na zajęciach |
wszyscy członkowie zespołu |
cały rok szkolny |
Propagowanie wśród uczniów możliwości korzystania z Internetu i źródeł multimedialnych w celach edukacyjnych ze szczególnym zaznaczeniem aspektów bezpieczeństwa. |
wszyscy członkowie zespołu |
cały rok szkolny |
Uaktualnianie strony internetowej szkoły. |
Mateusz Nitka |
cały rok szkolny |
Zarządzanie pocztą pracowniczą. |
Bartosz Miodek |
cały rok szkolny |
Przygotowywanie publikacji na stronę internetową szkoły. |
członkowie zespołu |
cały rok szkolny |
Administrowanie dziennika Librus. |
Ewa Solnikowska- Dyrektor Szkoły, |
cały rok szkolny |
Opieka nad pracowniami przedmiotowymi i gablotami |
||
Opieka nad salami informatycznymi. |
|
cały rok szkolny |
Opieka nad salą chemiczno-fizyczną. |
Alicja Gołębiowska |
cały rok szkolny |
Opieka nad nagłośnieniem. |
Rafał Przybyło |
cały rok szkolny |
Wspomaganie i podsumowanie pracy zespołu |
||
Zbieranie wniosków dotyczących pracy zespołu. |
Anetta Trawicka |
styczeń 2026r. |
Opracowanie sprawozdania z działalności zespołu samokształceniowego. |
Anetta Trawicka |
styczeń 2026r. |
4. Planowane konkursy w roku szkolnym 2025/2026
– ćwierćfinał dla uczniów klas 7-8 przeprowadzony w szkole - marzec 2026r.
- półfinał dla uczniów klas 4-8 – marzec 2026r.
- finał dla uczniów klas 4-8 – kwiecień 2026r..
5. Planowane imprezy naukowe w roku szkolnym 2025/2026.
6. Innowacje prowadzone w roku szkolnym 2025/2026:
* Kontynuacja „Interaktywna praca na lekcji z Eduelo w klasach siódmych” ( Marta Jarosiewicz, Ewa Matczak, Bogumiła Tarachowicz),
* Projekt dla uczniów klas 7 „Atomówki” II półrocze ( Alicja Gołębiowska),
* Międzypokoleniowy Projekt Senioralny z zajęć komputerowych ( Anna Kowalik ),
* Kontynuacja projektu w klasach piątych „Wsparcie edukacji matematycznej z użyciem narzędzi AI zeszyt.online”( Agnieszka Olschewska, Anetta Trawicka, Małgorzata Rozental-Lewandowska ).
Praca Zespołu Samokształceniowego Nauk Ścisłych w oparciu o kierunki polityki oświatowej na rok szkolny 2025/2026
(1) Kształtowanie myślenia analitycznego poprzez interdyscyplinarne podejście do nauczania przedmiotów przyrodniczych i ścisłych oraz poprzez rozwijanie umiejętności matematycznych
w kształceniu ogólnym.
- projektowanie zadań, które wymagają od uczniów analizy, wnioskowania i logicznego myślenia,
- rozwijanie u uczniów zdolności analitycznych, które są fundamentem dla nauk ścisłych
i przyrodniczych,
- stosowanie zagadnień łączących matematykę z innymi przedmiotami ścisłymi i przyrodniczymi
w celu pokazania jej wszechstronnego zastosowania, np. skala (geografia), droga, prędkość, czas (fizyka), procenty (chemia), zamiana jednostek (fizyka, geografia, chemia),
- organizowane wspólnych projektów z innymi przedmiotami, np. fizyką, informatyką czy biologią,
(3) Promocja zdrowego trybu życia w szkole – kształtowanie postaw i zachowań prozdrowotnych, wspieranie aktywności fizycznej uczniów.
- zajęcia na temat ekosystemów i wpływu człowieka na środowisko,
- promowanie postaw prozdrowotnych i aktywności fizycznej,
- organizacja lekcji, podczas których uczniowie uczą się o znaczeniu diety, witamin i minerałów,
- przypominanie o znaczeniu myciu rąk,
- uświadomienie uczniów o znaczeniu odpowiedniej ilości snu i regularnym spożywaniu wody.
(4) Profilaktyka przemocy rówieśniczej, zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży, wsparcie
w kryzysach psychicznych, profilaktyka uzależnień.
- indywidualizacja pracy z dzieckiem w oparciu o potrzeby uczniów,
- rozwój empatii, wrażliwości na potrzeby innych,
- promowanie pozytywnego myślenia, akceptacji siebie oraz budowanie odporności psychicznej,
- edukacja na temat szkodliwości używek niebezpiecznych sytuacji.
(5) Promowanie higieny cyfrowej i bezpiecznego poruszania się w sieci, rozwijanie umiejętności krytycznej analizy informacji dostępnych w Internecie, poprawne metodycznie wykorzystywanie przez nauczycieli nowoczesnych technologii, w szczególności opartych na sztucznej inteligencji oraz korzystanie z zasobów Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej.
- uświadomienie uczniom, że rozwój kompetencji cyfrowych i bezpieczeństwa w sieci jest ważny, ponieważ pozwala na lepsze wykorzystanie zasobów cyfrowych w uczeniu się,
- promowanie higieny cyfrowej, bezpiecznego poruszania się w sieci, krytycznej analizy informacji i nauki korzystania z nowoczesnych technologii (w tym AI),
- kontynuacja innowacji matematycznej „Interaktywna praca na lekcji z Eduelo w klasach siódmych”,
- kontynuacja projektu w klasach piątych „Wsparcie edukacji matematycznej z użyciem narzędzi AI zeszyt.online”
- korzystanie podczas zajęć z Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej.
(8) Wspieranie aktywności poznawczej i poczucia sprawczości ucznia poprzez promowanie oceniania kształtującego i metod aktywizujących w dydaktyce.
- prowadzenia na lekcjach metod projektowych, pracy w grupach i innych form aktywizujących uczniów,
- wprowadzanie na lekcjach elementów oceniania kształtującego w celu wspierania rozwoju ucznia, budowaniu jego motywacji i poczucia wpływu na własną naukę.