Poczta nauczyieli Biblioteka szkolna
ul. Główna 63
76-251 Kobylnica
(0 59) 841 52 12

Aktualności

2/03/2021

DZIEŃ BEZPIECZNEGO INTERNETU

Dzień Bezpiecznego Internetu  w tym roku miał miejsce 9 lutego. Nasza szkoła także przyłączyła się do obchodów DBI. W tym dniu wychowawcy klas I-III przeprowadzili z uczniami pogadanki na temat „Bezpieczeństwa w sieci”.

 

1/03/2021

REKRUTACJA 2021/2022

Drodzy Rodzice!

Uprzejmie informujemy, że rozpoczynamy rekrutację dzieci do oddziałów przedszkolnych oraz uczniów do klas I na rok szkolny 2021/2022.

 

25/02/2021

Wielki sukces naszej uczennicy w Ogólnopolskim Konkursie Geograficznym „Geo-Planeta Plus”

8 września 2020r. odbył się Ogólnopolski Konkurs Geograficzny „Geo-Planeta” Plus, w którym wzięło udział 5 uczniów z naszej szkoły.
II miejsce w skali kraju zajęła Paulina Wojtaszek z klasy 8a, przygotowana przez Joannę Ploch, otrzymała grawerowany dyplom oraz nagrodę książkową.
Uczniowie zmagali się z pytaniami konkursowymi obejmującymi tematykę Pojezierzy i Nizin Środkowopolskich. Celem konkursu jest popularyzacja i pogłębianie wiedzy geograficznej, ale także rozwijanie wśród młodzieży pasji do zwiedzania, podróżowania i odkrywania różnorodnych miejsc i zakątków Polski.


25/02/2021

DZIEŃ BABCI I DZIADKA

Z okazji Dnia Babci i Dziadka pierwszaki przygotowały laurki i zatańczyły on-line poleczkę

25/02/2021

SPORTWOWCY Z 1B
Tak dzielnie ćwiczą pierwszaki na WF-ie.

23/02/2021

OFERTA DLA ÓSMOKLASISTÓW - Wybieramy szkołę!

 

16/02/2021

Znalezione obrazy dla zapytania: zdrowo jem, więcej wiem

W październiku bieżącego roku szkolnego uczniowie klasy III c  ze Szkoły Podstawowej w Kobylnicy pod opieką wychowawcy Jolanty Popiel przystąpili do realizacji X edycji projektu „Zdrowo jem, więcej wiem” organizowanego przez Fundację Banku Ochrony Środowiska pod honorowym patronatem Małżonki Prezydenta RP Agaty Kornhauser-Duda. Projekt ma charakter ogólnopolskiej międzyszkolnej rywalizacji zespołowej. Powstał w odpowiedzi na coraz większy problem, jakim jest nadwaga i otyłość pojawiające się już wśród dzieci w wieku szkolnym, a nawet wcześniej. W ciągu ostatnich 20 lat liczba dzieci dotkniętych otyłością lub nadwagą wzrosła trzykrotnie. Można jednak to zmienić dzięki uświadamianiu dzieci i rodziców, wskazywaniu przewagi warzyw i owoców nad słodyczami. Głównym celem projektu było wykształcenie u dzieci postaw prozdrowotnych poprzez uczenie zasad zdrowego odżywiania oraz przekazywanie wiedzy na temat produktów służących zdrowiu i produktów dla zdrowia szkodliwych. Ważnym celem jest również uświadomienie związku pomiędzy żywieniem a występowaniem wielu chorób i dolegliwości.
Uczniowie, zgodnie z obowiązującym regulaminem projektu wykonali następujące zadania:
1.1 – Lekcja: Poznajemy owoce i warzywa
1.2 – Lekcja: Najlepszy rysunek „Jem owoce i warzywa!”
1.3 – Konkurs: Cukier? Nie, dziękuję!
1.4 – Reklama zdrowych słodyczy

Ekolusie, bo taką nazwę przybrała grupa uczniów klasy 3c z Kobylnicy pragnie zdrowo się odżywiać. Do swojej diety chciałyby jednak starannie dobierać produkty zdrowe, czyste od sztucznych nawozów, środków chemicznych  i nie modyfikowanych genetycznie- słowem EKOLOGICZNE. Stąd nazwa tej grupy.

Fundamentem żywienia nie tylko dorosłych, ale i dzieci są owoce i warzywa. Są one bowiem źródłem wielu wartości odżywczych, a także doskonale zastępują dzieciom cukier, jakże szkodliwy dla ich zdrowia. Już w październiku stworzona została z nich wspaniała wystawa. Podczas lekcji uczniowie m.in. obejrzeli prezentację multimedialną „OWOCE I WARZYWA- NASI PRZYJACIELE” oraz dowiedziały się, jakie zawierają one w sobie witaminy. Na pytanie, dlaczego dzieci powinny je jeść, Ekolusie już bez trudu znalazły niejedną odpowiedź. Dzieci wzięły udział w konkursach: smaku „Czy wiesz, co jesz?” oraz dotyku „Czy wiesz, co to jest”, odgadywały również zagadki. Wszystkie zabawy dostarczyły im wielu emocji, ale i dodatkowej wiedzy.

Zwieńczeniem zajęć okazała się jakże bogata kolekcja jarzynowo- owocowych stworków, z której dzieci były niezmiernie dumne. Jarzynowa sałatka natomiast okazała się nie tylko wesołą zabawą ruchową, ale i pyszną przekąską, jaką przygotowały mamy swoim dzieciom w domach.

Wspaniałym sposobem utrwalenia poznanych warzyw i owoców było przystąpienie do konkursu plastycznego„ Jem owoce i warzywa”.  Wzięli w nim udział nie tylko uczniowie z grupy Ekolusiów, ale i pozostałych klas I-III. Najbardziej do dzieci przemówiły uśmiechnięte warzywa i owoce w wykonaniu Hani Szymańskiej z klasy 3c. Ich kolorowe wizerunki z radosnymi minkami zachęcały do spożywania owoców i warzyw niejedno dziecko, nawet niejadka.

Podczas kolejnych zajęć: „Cukier? Nie, szkodzi!” uczniowie dowiedzieli się jak bardzo cukier szkodzi naszemu zdrowiu. Wiedzą już jakie inne choroby oprócz otyłości i próchnicy zębów mogą być skutkiem nadmiernie spożywanego cukru, dlaczego jest on wrogiem witamin, jaką ilością niektórych warzyw zastąpimy bardzo kalorycznego snikersa i ile łyżeczek zbędnego cukru pochłaniamy wypijając tylko jedną puszkę coca coli.  

Nie wystarczy jednak, by Ekolusie zdobytą wiedzę  posiadły tylko dla siebie. Nadszedł czas, by podzieliły się nią z innymi - szkolnymi rówieśnikami oraz swoimi  rodzicami. Napisały więc listy do swoich rodziców z prośbą o zweryfikowanie domowego menu i zastąpienie szkodliwych słodyczy zdrowymi. Odpowiedzią na nie okazały się nadesłane przez rodziców zdjęcia przedstawiające znakomite owocowe sałatki, wykonane wspólnie ze swoimi dziećmi.

Doskonałym pomysłem na rozpropagowanie zalet jakie posiadają zdrowe słodycze, na rzecz sztucznych łakoci okazała się ich reklama w formie plakatów. Wszystkie prace były bardzo ciekawe. Prawie każda zawierała wymowne hasło lub tylko symbole zastępujące je. Jedna w formie znaków nakazu i zakazu przemawiała, które słodycze szkodzą, a które są wskazane do spożycia, inna wyeksponowała te zdrowe i niezdrowe słodycze. Jeszcze kolejna  tylko i wyłącznie podkreśliła walory bakalii, przedstawiając je w formie pięknie rozwijających się drzew i kwiatów jako  symbol ich drogocennego wpływu na rozwój dzieci. Następnego dnia plakaty zostały rozwieszone na szkolnym korytarzu. Stanowią  one nie tylko wystrój szkolnego holu, ale przede wszystkim reklamę zdrowych słodyczy. Wystawa cieszyła się dużym zainteresowaniem. Uczniowie po jej obejrzeniu, chcąc chwycić za niezdrową przekąskę na pewno zastanowiły się, czy warto ją spożyć.

Kolejnym krokiem w rozpropagowaniu wśród społeczności szkolnej zdrowych nawyków żywieniowych była prezentacja multimedialna pt. „Jak jeść zdrowo?”. Dzięki niej uczniowie poszczególnych klas mogli dowiedzieć się, jakie witaminy zawarte są w poszczególnych owocach i warzywach oraz jaki mają one wpływ na nasze zdrowie. Podsumowaniem prezentacji były zadania multimedialne do wspólnego wykonania przez uczniów.

Dzięki działaniom Ekolusiów, uczniowie klas 0-3 otrzymały garść solidnych informacji o  produktach sprzyjających i szkodliwych dla ich zdrowia. Dodatkowo dowiedziały się, że zdrowo odżywiając się jesteśmy w stanie zwiększyć swoją odporność nawet przed wirusem COVID-19.

Pandemia zmieniła na jakiś czas sposób współpracy z rodzicami, również podczas realizacji projektu. Przeniosła się ona na drogę internetową. W ramach zdalnych zebrań z rodzicami, została przedstawiona prezentacja multimedialna pt. ”Jak jeść zdrowo?” oraz  przekazane zostały ulotki propagujące wartości odżywcze warzyw i owoców. Nie trzeba było długo czekać na odpowiedź. W kolejnych dniach rodzice nadsyłali zdjęcia przykładowych posiłków warzywno-owocowych przygotowanych wspólnie ze swoim dzieckiem. I choć niewątpliwie wymagało to pracy i zaangażowania z ich strony, są przekonani, że warto, bo jest to długofalowa inwestycja w  zdrowie i właściwy rozwój fizyczny i psychiczny ich dzieci.

 

16/02/2021

Podsumowanie zimowej akcji konkursowej „Siostro, bracie – jak się macie?” PBW w Słupsku

Zimową akcję konkursową „Siostro, bracie – jak się macie?” Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Słupsku skierowała do uczniów wszystkich poziomów nauczania w placówkach oświatowych województwa pomorskiego. Kolejny raz zaproponowano uczniom połączenie zabawy z nauką, uwagii z ekspresją i zaangażowania z pasją, dając im możliwość prezentacji swoich talentów plastycznych i fotograficznych.
Temat akcji nawiązywał do zeszłorocznego cyklu konkursów „Siostro, bracie – zostań w chacie”, których celem było sprowokowanie u dzieci i młodzieży uśmiechu oraz chęci zabawy w trudnym dla wszystkich okresie epidemii.

Liczba uczniów, którzy przystąpili do trzech konkursów w akcji „Siostro, bracie – jak się macie?” była imponująca i wyniosła ponad 500!  Autorzy prac i kreacji wykazali się bardzo dużą wrażliwością, kreatywnością i wyobraźnią. Cechom tym towarzyszyły znakomite pomysły i mnóstwo zaangażowania. Uczniowie zachwycili organizatorów wyborem różnorodnych technik plastycznych i oryginalnością wielu prac.

Jest nam ogromnie miło, że prace plastyczne oraz pomysłowe przebrania naszych uczniów znalazły uznanie Jury konkursowego i zdobyliśmy aż pięć wyróżnień.
Z całego serca gratulujemy i cieszymy się, że w tym wyjątkowym okresie znajdujecie czas na dodatkową pracę, a przy okazji dajecie nam wszystkim radość i poczucie dumy.

Konkurs 1
klasy I – III„Moje małe marzenie - czyli za kim/czym dziś tęsknię najbardziej?” - konkurs plastyczny.
Wpłynęły 243 prace.

Wyróżnienia:
Amelia Kowalczyk – klasa 1c
Jakub Szumejda – klasa 3b

Konkurs 2
klasy IV – VIII„Moja ulubiona postać z książki” - konkurs fotograficzny – polegający na przebraniu się dziecka za ulubioną postać z książki, zrobieniu zdjęcia.
Wpłynęło 213 prac.

Wyróżnienia:
Marika Cecko – klasa 5a
Aleksandra Dąbrowska – klasa 6d
Agata Ujma – klasa 6a

 

9/02/2021

ETAP REJONOWYWOJEWÓDZKIEGO KONKURSU FIZYCZNEGO

UCZNIOWIE ZAKWALIFIKOWANI DO STOPNIA REJONOWEGO WOJEWÓDZKIEGO KONKURSU FIZYCZNEGO DLA UCZNIÓW SZKÓŁ PODSTAWOWYCH OD KLASY IV WOJEWÓDZTWA POMORSKIEGO W ROKU SZKOLNYM 2020/2021

LISTA UCZNIÓW

 

9/02/2021

ETAP REJONOWYWOJEWÓDZKIEGO KONKURSU CHEMICZNEGO

UCZNIOWIE ZAKWALIFIKOWANI DO STOPNIA REJONOWEGO WOJEWÓDZKIEGO KONKURSU CHEMICZNEGO DLA UCZNIÓW SZKÓŁ PODSTAWOWYCH OD KLASY IV WOJEWÓDZTWA POMORSKIEGO W ROKU SZKOLNYM 2020/2021

LISTA UCZNIÓW

 

9/02/2021

II MIEJSCE W TURNIEJU TAŃCA TOWARZYSKIEGO

Kolejny sukces uczniów klasy 3A.
W dniach 12 i 13 grudnia 2020  Lena Wojtaszek i Piotr Kuźniar wzięli udział w swoim pierwszym turnieju tańca towarzyskiego.
Mistrzostwa i Puchar Województwa Pomorskiego PZTS (Pomorski Związek Tańca Sportowego) odbyły się w Rumii. Na parkiecie spotkało się wiele par walczących o laury w kategorii 8 – 9 G ( grupa wiekowa ).  Po obejrzeniu tańców klasycznych i latynoamerykańskich w wykonaniu wszystkich uczestników, sędziowie uznali, że Lenka i Piotr wytańczyli II miejsce.
Wielkie BRAWA i życzenia kolejnych sukcesów na tanecznym  parkiecie!

 

5/02/2021

ETAP REJONOWYWOJEWÓDZKIEGO KONKURSU JĘZYKA ANGIELSKIEGO

UCZNIOWIE ZAKWALIFIKOWANI DO STOPNIA REJONOWEGO WOJEWÓDZKIEGO KONKURSU JĘZYKA ANGIELSKIEGO DLA UCZNIÓW SZKÓŁ PODSTAWOWYCH OD KLASY IV WOJEWÓDZTWA POMORSKIEGO W ROKU SZKOLNYM 2020/2021

LISTA UCZNIÓW

 

5/02/2021

PASOWANIE NA CZYTELNIKA

W tym roku szkolnym , przez ostatni tydzień stycznia, uczniowie klas pierwszych byli gośćmi biblioteki  szkolnej.  
Aby przedstawić to miejsce w sposób atrakcyjny i ciekawy, uczennica klasy 3a Lena, wcieliła się w postać Książki.  Zapoznała pierwszaków  z zasadami wyboru i  wypożyczania  książek, przedstawiła swoje prośby, przeczytała tekst ślubowania, a na  koniec, na pamiątkę spotkania, obdarowała każdego ucznia zakładką.

 

5/02/2021

AKTUALNOŚCI  SZKOLNEJ  KASY  OSZCZĘDNOŚCI

Podsumowaliśmy wyniki konkursów organizowanych przez Szkolną Kasę Oszczędności. W ubiegłorocznej charytatywno -  ekologicznej  zbiórce nakrętek szczególnie wyróżniła się klasa 3b, wszyscy uczniowie otrzymali upominki. Czekamy na możliwość realizacji obiecanych karnetów na jazdę konną w Fundacji dla Dzieci Niepełnosprawnych "Nadzieja".

Zbiórka nakrętek nadal trwa, jest to akcja organizowana w szczytnych celach na zakup fotelika terapeutycznego, wózka inwalidzkiego, finansowanie kosztownej rehabilitacji lub leczenia.

Grudzień i styczeń to miesiące związane ze świętami i powitaniem nowego roku, ale też możliwość wykazania się kreatywnością i przedsiębiorczością w gronie rodzinnym. Uczniowie nagrodzenie w Konkursie Świąteczno - Noworocznym to:
Maja Łuńska 2e i Marysia Łuńska 5c - przepiękna choinka z makaronu
Hanna Jarosiewicz 3b - cudo bombka z cekinów
Helena Tutlewska 3b - śliczna noworoczna gwiazdka 2021
Aleksander Mirocha 2e - wspaniała kolorowa bombka

Zachęcamy również do zakładania kont oszczędnościowych dla dzieci od 6 do 13 lat. Więcej informacji na ten temat udziela opiekun Szkolnej Kasy Oszczędności - Sylwia Prusiecka ( kontakt za pośrednictwem Dziennika Librus lub Teams). Każdy uczestnik otrzymuje atrakcyjne gadżety - upominki, poza tym to doskonała lekcja przedsiębiorczości dla najmłodszych.

 

5/02/2021

PODSUMOWANIE AKCJI WOŚP W NASZEJ SZKOLE

29. Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy pod hasłem „Finał z Głową” cieszył się w naszej szkole dużym zainteresowaniem. W grudniu 2020 r. i styczniu 2021 r. uczniowie, rodzice i pracownicy chętnie dokładali się do szkolnej puszki, a także dokonywali wpłat internetowo. Dzięki temu zaangażowaniu zebraliśmy (w tych trudnych warunkach pandemicznych) niebagatelną kwotę 4 254,85 złotych. Wśród zebranych pieniędzy było również 10,71 euro, co uczyniło naszą zbiórkę międzynarodową. Natomiast na stronie internetowej eSkarbonka uzbieraliśmy 570zł.

Pragniemy z całego serca podziękować wszystkim tym, którzy włączyli się w tę szczytną inicjatywę i wsparli nasze starania w uzyskaniu jak największej ilości środków na zakup sprzętu dla dziecięcych oddziałów laryngologicznych, otolaryngologicznych i diagnostyki głowy. Pokazaliśmy, że nawet w tak trudnej sytuacji potrafimy nie ustawać w pomocy potrzebującym.

Z przekonaniem stwierdzamy, że wspólnie możemy wiele, bo jesteśmy wielką rodziną WOŚP i „gramy do końca świata i o jeden dzień dłużej”.

 

1/02/2021

Przedszkole Samorządowe nr 1 w Małdytach: Co mali artyści zmalowali....KONKURSY PLASTYCZNE W ODDZIAŁACH PRZEDSZKOLNYCH

W miesiącu grudniu i styczniu oddziały przedszkolne brały udział w konkursach plastycznych. We wszystkich nasi przedstawiciele zdobyli nagrody i wyróżnienia.
I miejsce w konkursie na „Najpiękniejszą ozdobę choinkową” organizowanym przez Centrum Edukacji Regionalnej zdobył Stanisław Szczurowski z oddziału przedszkolnego 0c.
Wyróżnienie w Gminnym Konkursie „Świąteczne Anioły” organizowanym przez Szkołę podstawową w Słonowicach zdobyła Zofia Czaja z oddziału przedszkolnego 0a.

GRATULUJEMY!

 

1/02/2021

DZIEŃ BABCI I DZIADKA

Jak co roku w naszych oddziałach przedszkolnych nie zapomnieliśmy o najważniejszych osobach w naszym życiu czyli Babciach i Dziadkach. Ze względu na istniejącą sytuacje nie mogliśmy zaprosić do nas naszych ukochanych dziadków. Dzieci jednak stanęły na wysokości zadania. Wzięły udział konkursie plastycznym na „Najpiękniejszą laurkę dla Babci i Dziadka” organizowanym przez Panią Magdalenę Trzeciakiewicz, wykonały prezenty oraz portrety swoich dziadków. Nauczyły się również wierszyków, które później mogły wyrecytować w domach. W tych szczególnych dniach wspólnie rozmawialiśmy o naszych seniorach ciesząc się że są z nami.

Dzień Babci i Dziadka - FILM. ZOBACZ


1/02/2021

FERIE U PRZEDSZKOLAKÓW

Ferie zimowe to czas odpoczynku i beztroskich zabaw. Dzieci z naszych oddziałów przedszkolnych, brały udział w wielu ciekawych zabawach i zajęciach. W czasie ferii dzieci uczestniczyły w przedstawieniach teatralnych przygotowanych przez starszych kolegów i koleżanki.

Dzieci mogły w tych dniach rozwijać swoje talenty: plastyczne poprzez tworzenie różnorodnych prac, informatyczne poprzez zabawy z tablicą interaktywną, muzyczno-ruchowe poprzez taniec i śpiew. Wszyscy z utęsknieniem czekaliśmy na śnieg, a tu jak nie było tak nie było…..! Postanowiliśmy więc sami stworzyć śnieg, co prawda sztuczny, ale zabawa nim była wspaniała. Jednak najbardziej radosne spotkania odbyły się w dniu kiedy pojawił się pierwszy prawdziwy śnieg. Dzieci mogły w końcu pozjeżdżać na sankach, zorganizować bitwę na śnieżki i ulepić wspaniałego bałwana.

 

 

1/02/2021

PODSUMOWANIE  ZAJĘĆ OPIEKUŃCZO - WYCHOWAWCZYCH W RAMACH PÓŁKOLONII  04.01.2021 -  08.01.2021

1. Termin zajęć: 4 - 8 stycznia 2021 r.

2.Godziny zajęć: 8.00 – 15.00

3. Kadra :

4. Miejsce zajęć:

5. Liczba uczestników:

6. Cele zajęć:
- Zapewnienie bezpiecznego i aktywnego wypoczynku uczniom Szkoły Podstawowej
w Kobylnicy.
- Upowszechnianie aktywnej formy wypoczynku poprzez uczestnictwo w imprezach sportowo – rekreacyjnych.
- Spędzanie na sportowo wolnego czasu przez dzieci i młodzież w okresie ferii zimowych.
- Kształtowanie świadomości prozdrowotnej, promowanie zasad zdrowego stylu życia oraz wskazanie prozdrowotnych form spędzania wolnego czasu przez uczniów.
- Uwrażliwienie uczniów na konieczność ochrony środowiska naturalnego poprzez wykorzystanie w pracach plastycznych materiałów z surowców wtórnych.
- Kształtowanie u uczniów postawy ciekawości poznawczej poprzez przeprowadzanie różnych eksperymentów I doświadczeń.
- Prezentowanie różnych stanów emocjonalnych oraz radzenie sobie m. in. ze stresem, porażką, zwycięstwem poprzez różne formy wyrazu artystycznego.
- Rozbudzanie zainteresowania uczniów teatrem I sztuką teatralną oraz umożliwienie im rozwijania własnych umiejętności aktorskich.
- Poszerzenie wiadomości z zakresu robotyki z elementami klocków LEGO.

7.Opis zajęć:

Uczestnicy ferii zimowych zostali zapoznani z regulaminem obowiązującym podczas zabaw, zajęć, spacerów, korzystania z placu zabaw,  hali sportowej, sali Forum i gabinetu informatycznego. Odbyły się ciekawe warsztaty teatralne, które przeprowadziła aktorka Państwowego Teatru Lalek “ Tęcza” w Słupsku.

Przeprowadzono ciekawe zabawy muzyczno – rytmiczno – ruchowe. Uczestnicy półkolonii śpiewali przy akompaniamencie gitarowym piosenki o tematyce zimowej. Wybrano i omówiono scenariusz przedstawienia  p.t. “My, Piraci.” Wyznaczono dzieci do określonych ról i zadań związanych z realizacją przedstawienia. 

Podczas zajęć plastyczno- technicznych uczestnicy półkolonii wykonali prace p.t. “Zimowy pejzaż.” Następnie zostali zapoznani z zasadami tworzenia papierowego teatru Kamishibai i podjęli pierwsze kroki w wykonaniu prac malowanych farbami do przedstawienia o Piratach. 

Dużym powodzeniem cieszyły się klocki Lego, układanki i gry planszowe , rozwijające spostrzegawczość, pamięć, logiczne myślenie oraz umiejętność gry zespołowej.  Z wielkim zaangażowaniem, dzieci wzięły udział w konkurencjach sportowych, przestrzegając zasad “ Fair Play.”

Tego dnia uczestnicy ferii mogli rozwijać wyobraźnię, kreatywność z wykorzystaniem plasteliny, mazaków i kredek. Z wielkim zaangażowaniem wykonali eksperymenty: “ kolorowy wulkan” oraz “ lampa Lava.”Odbyły się warsztaty muzyczno- teatralne. Dzieci ćwiczyły role do przedstawienia oraz zasady poruszania się na scenie i umiejętność poslugiwania się mikrofonem. Podczas zajęć plastyczno- technicznych, dzieci dokończyły malować prace o Piratach do teatru Kamishibai, wykonały część rekwizytów i dekoracji do przedstawienia a także upominki z masy solnej dla babć i dziadków. Chętnie uczestniczyły w zajęciach z robotyki z wykorzystaniem klocków LEGO a następnie w zajęciach sportowych na hali.

Dzisiejszą atrakcją było Mobilne Planetarium. Dzieci wzięly udział w seansie p.t. “ Powrót na Księżyc.”W dalszej części odbyły się zajęcia muzyczno teatralne do przedstawienia o Piratach a następnie zajęcia plastyczno- techniczne, podczas których dzieci malowały farbami upominki z masy solnej dla babć i dziadków a także kończyły wykonanie rekwizytów  i elementów dekoracji do przedstawienia.
Uczestnicy świetnie się bawili podczas warsztatów muzyczno- teatralnych, zajęć rytmicznych, konstrukcyjnych, gier planszowych. Chętnie układali klocki LEGO oraz wzięli udział w konkurencjach i rozgrywkach sportowych.

W tym dniu uczestnicy półkolonii poszukiwali “Skarbu Piratów.” Poruszali się po szkole wg mapy pirackiej. Zabawa była niesamowita. Następnie wykonali laurki dla babć i dziadków i zapakowali w celafon upominki z masy solnej.

Odbyła się próba przedstawienia o Piratach a następnie występ przed pracownikami szkoły i uczniami z klasy “ O.” Dokonano oceny występu, rekwizytów i dekoracji.

Przeprowadzono eksperyment p. n. “ Sztuczny śnieg “ a następnie odbyla się wirtualna wycieczka do Krakowa. Uczestnicy półkolonii mieli okazję poznać zabytki i historię miasta. Na koniec odbyły się zajęcia z robotyki oraz zajęcia na hali sportowej

Podczas trwawnia zajęc feryjnych dzieci miały zapewnione dwa posiłki: śniadanie oraz obiad.

 

PODSUMOWANIE ZAJĘĆ OPIEKUŃCZO - WYCHOWAWCZYCH W RAMACH PÓŁKOLONII  11.01.2021 -  15.01.2021

1. Termin zajęć: 11- 15 stycznia 2021 r.

2.Godziny zajęć: 8.00 – 15.00

3. Kadra :

4. Miejsce zajęć:

5. Liczba uczestników:

6. Cele zajęć:

7.Opis zajęć:

Uczestnicy ferii zimowych zostali zapoznani z regulaminem obowiązującym podczas zabaw, zajęć, spacerów, korzystania z placu zabaw,  hali sportowej, sali Forum i gabinetu informatycznego. Odbyły się ciekawe warsztaty teatralne, które przeprowadziła aktorka Państwowego Teatru Lalek “ Tęcza” w Słupsku.

Przeprowadzono ciekawe zabawy muzyczno–rytmiczno–ruchowe. Uczestnicy półkolonii śpiewali przy akompaniamencie gitarowym piosenki o tematyce zimowej. Wybrano i omówiono scenariusz przedstawienia  kukiełkowego p.t. “Kopciuszek.” Wyznaczono dzieci do określonych ról i zadań związanych z realizacją przedstawienia. 

Podczas zajęć plastyczno- technicznych uczestnicy półkolonii wykonali prace p.t. “Zimowy pejzaż.” Następnie zostali zapoznani z zasadami tworzenia papierowego teatru Kamishibai i podjęli pierwsze kroki w wykonaniu prac malowanych farbami do przedstawienia „ Kopciuszek.”  Wykonali kukiełki do przedstawienia.

Dużym powodzeniem cieszyły się klocki Lego, układanki i gry planszowe , rozwijające spostrzegawczość, pamięć, logiczne myślenie oraz umiejętność gry zespołowej.  Z wielkim zaangażowaniem, dzieci wzięły udział w konkurencjach sportowych, przestrzegając zasad “ Fair Play.”

Tego dnia atrakcją było Mobilne Planetarium. Dzieci wzięły udział w seansie p.t. “ Powrót na Księżyc.” Następnie rozwijały wyobraźnię, kreatywność z wykorzystaniem plasteliny, mazaków i kredek. Z wielkim zaangażowaniem wykonały eksperymenty: “ kolorowy wulkan” oraz “ lampa Lava. ”Odbyły się warsztaty muzyczno-teatralne. Dzieci ćwiczyły role do przedstawienia kukiełkowego p.t. „Kopciuszek” oraz zasady poruszania kukiełkami za parawanem, umiejętność zmiany scenografii podczas trwania występu i umiejętność posługiwania się mikrofonem. Podczas zajęć plastyczno- technicznych dzieci dokończyły malować prace p.t. „ Kopciuszek” do teatru Kamishibai, ukończyły wykonanie  lalek na drewnianych łyżkach,  a także upominki z masy solnej dla babć i dziadków. Chętnie uczestniczyły w zajęciach z robotyki z wykorzystaniem klocków LEGO, a następnie w zajęciach sportowych na hali.

Dzisiaj dbyły się zajęcia rytmiczne, podczas których uczestnicy półkolonii mogli się wykazać muzykalnością i poczuciem rytmu. Podczas warsztatów muzyczno- teatralnych doskonalono warsztat dykcji i poruszania kukiełkami za parawanem oraz zejście ze sceny i ukłon. Dzieci zaprezentowały prace plastyczne na temat Kopciuszka w teatrze Kamishibai.

Uczestnicy doskonalili logiczne myślenie grając w gry planszowe, zachowując przy tym zasadę „ Fair Play.” Tą samą zasadę mogli stosować podczas konkurencji sportowych na sali gimnastycznej. Odbył się konkurs konstrukcyjny z wykorzystaniem klocków LEGO.

Zbliżamy się do końca ferii. Jak zwykle szlifowaliśmy perfekcję na  zajęciach muzyczno-teatralnych przygotowując przedstawienie kukiełkowe p.t. „Kopciuszek”,  a dalej czas na zajęcia plastyczno- techniczne, podczas których dzieci malowały farbami upominki z masy solnej dla babć i dziadków, a także kończyły wykonanie rekwizytów  i elementów dekoracji do przedstawienia.

Uczestnicy świetnie się bawili podczas warsztatów  zajęć rytmicznych, konstrukcyjnych, gier planszowych. Chętnie układali klocki LEGO, oraz wzięli udział w konkurencjach i rozgrywkach sportowych.

W tym dniu uczestnicy półkolonii poszukiwali “Złotego Pantofelka Kopciuszka.” Poruszali się po szkole wg mapy. Zabawa była niesamowita. Następnie wykonali laurki dla babć i dziadków i zapakowali w celafon upominki z masy solnej. Odbyła się próba przedstawienia kukiełkowego p.t. „ Kopciuszek”, a następnie występ przed pracownikami szkoły i uczniami z klasy “ O.” Dokonano oceny występu, rekwizytów i dekoracji.

Przeprowadzono eksperyment p. n. “ Sztuczny śnieg “ a następnie odbyła się wirtualna wycieczka do kopalni soli w Wieliczce. Uczestnicy półkolonii mieli okazję poznać zabytki i historię miasta. Na koniec odbyły się zajęcia z robotyki oraz zajęcia na hali sportowej.

Podczas trwania zajęć feryjnych dzieci miały zapewnione dwa posiłki: śniadanie oraz obiad.

 

 

18/01/2021

Wytyczne MEiN, MZ i GIS dla klas I-III szkół podstawowych

ZOBACZ

 

4/01/2021

BEZPIECZNE FERIE ZIMOWE

ZOBACZ

 

22/12/2020

Uczniowie zakwalifikowani do stopnia rejonowego wojewódzkiego konkursu chemicznego dla uczniów szkół podstawowych województwa pomorskiego w roku szkolnym 2020/2021

LISTA UCZNIÓW

 

22/12/2020

29. Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy

Jak co roku Nasza Szkoła przyłącza się do akcji organizowanej przez WOŚP. Tym razem zbieramy na sprzęt dla laryngologii, otolaryngologii i diagnostyki głowy.  Hasło 29. Finału zbiórki to „Finał z głową”. W związku z sytuacją pandemiczną podczas tego Finału datki zbieramy na dwa sposoby. Pierwszy to sposób tradycyjny, czyli stacjonarny (skarbonka w szkole). Drugi – i tu nowość – za pomocą eSkarbonki. To taka wirtualna puszka WOŚP, dzięki której można zbierać pieniądze on-line. A to dlatego, że nie każdy z chcących wesprzeć akcję będzie mógł wrzucić pieniądze do puszki stacjonarnej.

Nasza szkoła utworzyła swoją eSkarbonkę (reprezentowaną przez p. Kamilę Skórę), do której link znajduje się poniżej:

https://eskarbonka.wosp.org.pl/tmjy6f

Zapraszamy na tę stronę. Zachęcamy do wsparcia akcji WOŚP, która już dla wielu zrobiła tak wiele.
Nigdy nie wiadomo, kiedy nam taki sprzęt będzie potrzebny. Nie zostawiajmy nikogo w potrzebie i przyłączmy się do zbiórki, bo przecież wiadomo „gramy do końca świata i jeden dzień dużej”.

„Wygramy” z radością w 29. Finale!

 

15/12/2020

“Święta Bożego Narodzenia – jak się przygotować  i jak refleksyjnie przeżyć?” – wywiad  z Magdaleną Grudzińską,  psychologiem szkolnym, Kurier Sołecki, grudzień 2020

1. Przed nami Święta Bożego Narodzenia – czas rodzinnych spotkań, jednak w nieco innym wymiarze. Czy czuje pani, że ten czas jest potrzebny młodym ludziom i ich bliskim? Mam tu na myśli wszystkie zawirowania związane z Covid.

Tegoroczne święta, jak i cały okres pandemii są niewątpliwie nie lada sprawdzianem dla rodziców, na których spoczywa obowiązek dbania i troski o swoje dzieci. W wielu z nas sytuacja związana z koronawirusem wywołała poczucie lęku i strachu. Rolą rodzica w tej trudnej dla wszystkich sytuacji jest to, żeby - mimo wszystko - zadbać o dobre samopoczucie całej rodziny, żeby nie nakręcać spirali nowymi informacjami o kolejnych zachorowaniach i ofiarach śmiertelnych. Siłą rzeczy lęki przeżywane przez dorosłych przechodzą na dzieci, na które strach działa negatywnie. Dla dobrego samopoczucia całej rodziny starajmy się funkcjonować w okresie świąt tak,  jak w poprzednich latach. Wzorem uprzednich świąt, nie ograniczajmy się w sprawianiu sobie przyjemności, w pielęgnowaniu wartości i przeżywaniu tego niezwykłego okresu tak, jak dotychczas.

2.  W jaki sposób rodzice powinni tłumaczyć swoim dzieciom, że podczas tych świąt nie będzie aż tak wielu gości?

Rodzina w życiu każdego człowieka odgrywa bardzo ważną rolę. Dla wielu z nas ten okres jest słusznie kojarzony ze spotkaniami w większym gronie. Dbanie o ten element tradycji nie zwalnia jednak rodziców z odpowiedzialności, z której lekcja zostanie odrobiona z chwilą, kiedy rodzice jeszcze przed świętami przygotują swoje dzieci do spędzenia ich w mniejszym gronie, a więc usiądą z nimi przy jednym stole, porozmawiają i WSPÓLNIE zdecydują, kto z gości będzie w domu, bądź kogo odwiedzą. Ważne, żeby w tym wyborze, w tych decyzjach brały udział nasze pociechy. Podczas tej rozmowy zaznaczmy, że każdy z nas jest potencjalnym nosicielem wirusa Sars-CoV2 i podkreślmy, że zalecenia sanitarne mają swoje uzasadnienie, bo mniejsza liczba gości zmniejsza ryzyko transmisji koronawirusa. Uwrażliwimy też przy tym dzieci na świadomą odpowiedzialność za drugiego człowieka.
Dobrze jest w tej sytuacji, przedstawić dzieciom korzyści, jakie przyniesie czas spędzony z wybranymi przez nas osobami. I nie mówimy tutaj o korzyściach materialnych, a tych czysto wynikających z więzi rodzinnych. Zadbajmy o osoby starsze i samotne z naszej rodziny, które powinny znaleźć się na górze naszej listy gości. Przez to też pokażemy dzieciom brak obojętności na tych, którzy w tym okresie szczególnie potrzebują osobistego kontaktu z najbliższymi.
Pozwólmy sobie na spotkania w licznym gronie, tym razem nieco inaczej. Zaangażujmy dzieci w uruchomienie komunikatora czy aplikacji, które umożliwiają prowadzenie wideorozmów. Jeszcze przed świętami poprośmy dzieci o zorganizowanie połączenia online z rodziną. Pozwólmy im i ich kuzynom rozplanować te spotkania na 3 dni świąt. Dzieci świetnie posługują się technologią, a co ważne lubią z niej korzystać. Taka propozycja im złożona na pewno nie spotka się z odmową i sprawi, że ten czas spędzony inaczej, nie będzie kojarzony z czasem spędzonym gorzej.

3.Wartość szczerych rozmów z dziećmi ma teraz szczególną wagę? Powinni mieć wiedzę na temat skali zakażeń i zgonów związanych z Covid?

Fakt konieczności prowadzenia z dziećmi szczerych rozmów nie podlega dyskusji. Jednak musimy pamiętać o tym, aby treści były dostosowane do ich wieku i potrzeb. Jeżeli dziecko (przeważnie w młodszym wieku) nie wykazuje zainteresowania tematem, to niech tak zostanie. Nie mówmy mu o koronawirusie, a już na pewno o zagrożeniach wynikających z obecnej sytuacji. Z doświadczenia z mojej pracy z dziećmi wiem, że mają one odpowiednią ilość informacji i nie ma potrzeby tego zmieniać. Inaczej jednak powinniśmy odnieść się do starszych dzieci i młodzieży. Ta grupa ma już nieco szerszą wiedzę na temat zagrożenia, co niekoniecznie przekłada się na odpowiedzialne zachowania. I tutaj rolą rodziców jest prezentowanie właściwych postaw, a więc zwracanie uwagi na odpowiednie używanie środków ochrony osobistej poprzedzone przykładnym stosowaniem się do obostrzeń przez nich samych. W sytuacji, kiedy dziecko zabiega o pozyskanie dodatkowej wiedzy na temat koronawirusa, należy z przekonaniem mówić, że nie znaleźliśmy się w sytuacji bez wyjścia, że wkrótce wszystko wróci do normy (ale tu nie określajmy ram czasowych, nie wymyślajmy i nie okłamujmy). Taka postawa nie obciąża lękiem dziecka.
Nikt z nas nie ma żadnego wpływu na to, że pandemia jest. Trzeba pogodzić się z tym faktem i zaakceptować tę sytuację, ponieważ właśnie akceptacja jest kluczem do przetrwania wielu trudnych chwil, z którymi musimy mierzyć się na co dzień. Od zawsze wiadome jest, że media mają wpływ na nasze poglądy, a w konsekwencji i na zachowania. Dostarczając sobie codziennie zbyt dużą ilość informacji, nieświadomie nadajemy rangę kryzysowi, w jakim obecnie się znajdujemy. Dbajmy więc o to, żeby w naszym odbiorniku nie wyświetlały się jedynie wiadomości. Kolejną porcję informacji w danym dniu warto zamienić na film i obejrzeć go wspólnie z dziećmi.
Ogólnie rzecz biorąc, uważam, że nie powinniśmy panikować i prowadzić wzmożonych rozmów o tej tematyce w obecności dzieci, które jak podałam wyżej, bardzo często przejmują lęk dorosłych. Jeżeli jednak my dorośli mamy potrzebę zagłębienia się w ten temat, to warto omówić go np. z kolegami i koleżankami w pracy.

4. Już teraz łatwo napotkać  opinie, że święta trudne będą dla młodzieży, która przecież od dłuższego czasu i tak przebywa w domach w związku z nauką zdalną. Czy włączenie ich w proces strojenia domów, wspólnie realizowane zwyczaje świąteczne mogą coś zmienić w sposobie postrzegania?

Nauka zdalna wiąże się z brakiem fizycznego kontaktu z rówieśnikami, jakże potrzebnego każdemu z nas. Wiele godzin spędzonych przy komputerze, rutyna, poczucie bezsilności z powodu braku możliwości spędzania czasu na budowaniu naturalnych relacji w beztrosce - to wszystko powoduje, że młodzi ludzie stopniowo przestają dostrzegać swoje wewnętrzne potrzeby, a ich życie przenosi się do sieci. Rolą rodziców jest zadbać o to, żeby życie dziecka na dobre nie przeniosło się do świata wirtualnego. Dlatego trzeba odpowiedzieć sobie na pytanie: „co możemy dziecku dać w zamian, żeby nie spędzało ono zbyt dużo czasu przed monitorem i żeby nie stał się on jedynym źródłem interakcji z innymi.
Okres przedświąteczny jest wręcz idealnym momentem, okazją, by lepiej poznać potrzeby i ukryte talenty dziecka. Przygotowywanie atmosfery świątecznej, która wprowadza nas w czas poczucia świadomości swoich wartości i niezmienności tego, co w życiu trwałe, odwróci uwagę niejednego użytkownika komputera, a już na pewno dziecka, któremu rodzic zaproponuje ciekawą dla niego formę wspólnie spędzonego czasu. Pamiętajmy jednak, by nie tylko w grudniu, a na co dzień wspierać dzieci w realizacji swoich pasji, zachęcać je do wspólnych zadań, zabaw itp. i na miarę swoich możliwości, wzajemnie sprawiać sobie przyjemności.

5. Przed nami perspektywa kolejnych miesięcy walki z Covid, co wiąże się z kontynuacją nauki zdalnej. Jak przygotować dzieci?

Przygotowanie do nauki zdalnej w kolejnych miesiącach nie powinno stanowić wyzwania, ponieważ dzieci już od dawna realizują obowiązek szkolny zza komputera. Trudne początki wejścia w ten tryb mamy już za sobą. Zarówno uczniowie, jak i nauczyciele przyzwyczaili się już do nauki w tej formie. Choć niekiedy występują po drodze problemy, dzieci mogą liczyć na wsparcie nauczycieli, którzy tak samo, jak przed pandemią, a niekiedy bardziej, angażują się w swoją pracę. Uczniowie wiedzą też, że w każdej trudnej dla nich sytuacji, na pomoc i wsparcie pedagogów mogą liczyć tak, jak odbywało się to dotychczas.
Dla nikogo nie jest już zaskoczeniem, że uczniowie zdobywają lepsze oceny, co wynika naturalnie z tego, że obok komputera korzystają z telefonów, komunikują się z rówieśnikami i wspólnie wymieniają się swoją wiedzą, czy wyszukują odpowiedzi w Internecie. I niekoniecznie wpływa to
na zapamiętanie materiału jak z tradycyjnej lekcji, ale na pewno buduje i motywuje uczniów, a przy tym wpływa na utrzymywanie dobrych relacji z kolegami i koleżankami z klasy. Choć nie każdy zgodzi się z tym, że komunikatory mają słuszne oddziaływanie, tak w sytuacji, kiedy dzieci nie mają możliwości utrzymywania fizycznych kontaktów z rówieśnikami, odgrywają one ważną rolę. Każdemu z nas do życia potrzebny jest drugi człowiek, przyjaciel, znajomy. Ograniczenie kontaktów fizycznych trzeba zatem zastąpić tym, co dostępne. A ponieważ dzieci czują się dobrze w Inernecie, należy umożliwić im korzystanie z niego i porozumiewanie się z innymi, naturalnie z zachowaniem zdrowego rozsądku.

6. Czego można życzyć rodzicom i ich dzieciom na najbliższe tygodnie?

Odpowiedź na to pytanie jest okazją do tego, żeby czytelnikom powiedzieć coś miłego:

Niech w tegoroczne święta
Każda buzia będzie uśmiechnięta.
Niech pandemia tego co ważne nie przesłania
Tak dużo przecież wartości jest do pielęgnowania.
Skupmy się na swoich bliskich i rodzinie,
A trudny czas szybciej nam minie.
Choć wielu gości nie zaprosimy,
Poradzić sobie z tym musimy.
Bo to nie jest powód do zmartwienia,
Kiedy wideorozmowy są do uruchomienia.
Wiec z technologii korzystajmy
I z rodziną online się spotkajmy.
Bądźmy dla siebie mili w tych rozmowach,
Bo cóż możemy dać sobie lepszego
Od życzliwości człowieka drugiego?
A Mikołaj niech nie da plamy
I przyniesie to, na co czekamy.
Życząc czytelnikom wszystkiego dobrego,
Mam na myśli świętowania przyjemnego.

 

9/12/2020

Znana w całej gminie. Była już w ogólnopolskim TVN.
Teraz postanowiła zawojować świat.
Wiersze pani Bożeny Łazorczyk w antologii polsko-portugalskiej p.t. "Azulejo chabrem ubrane”

Katarzyna Nazaruk (pseudonim artystyczny – Katarina Lavmel), słupska poetka, od roku mieszkająca w Portugalii, podjęła się niezwykłego przedsięwzięcia, jakim było wydanie tomiku wierszy poetów zza oceanu i tych  znad Bałtyku, p.t. „Azulejo chabrem ubrane”.

Książka wydana została dzięki wsparciu szczodrych sponsorów, w tym pana Leszka Kulińskiego, Wójta Gminy Kobylnica.

Publikacja,  w której splatają się dwa różne światy kultury, zawiera między innymi wiersze poetów z  powiatu słupskiego. To niezwykły honor i zaszczyt, że Gminę  Kobylnica reprezentuje poezja  naszej nauczycielki,  pani Bożeny Łazorczyk.

Wprawdzie promocja tego niezwykłego wydania, zaplanowana na  listopad tego roku, z powodu pandemii została odwołana,   Teatr Rondo  w Słupsku zorganizował  spotkanie autorskie on-line.  Rozmowę z redaktorką antologii, Katariną Lavmel, prowadziła prof. Adela Kuik-Kalinowska, a w spotkaniu uczestniczyło  kilkoro poetów z naszego regionu oraz goście z Portugali, dla których była to wyjątkowa okazja zaprezentowania własnej twórczości polskim czytelnikom.

W literackiej pogawędce uczestniczył także pan Paweł Lisowski, Starosta Powiatu Słupskiego, od lat wspierający wszystkie przedsięwzięcia kulturalne w naszym regionie.

Nagrane spotkanie można obejrzeć na stronie FB teatru Rondo. Zachęcamy do odwiedzenia strony i wysłuchania autorskiego wiersza pani Bożeny Łazorczyk.

 

9/12/2020

GRUDZIEŃ W ODDZIALE PRZEDSZKOLNYM

01.10.2020 MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ MUZYKI

pobrane-1

W tym szczególnym dniu wszystkie nasze przedszkolaki przeniosły się do krainy dźwięków, aby wspólnie bawić się muzyką. Podczas zajęć przygotowanych przez wychowawców dzieci poznały nowe instrumenty muzyczne. Każdy przedszkolak miał możliwość odkryć swój talent muzyczny zarówno jako instrumentalista jak i wokalista. Wszystkie dzieci aktywnie uczestniczyły w zajęciach, stworzyły również prawdziwą orkiestrę. Zabawa była wyśmienita a dzieci radosne i zadowolone. Międzynarodowy Dzień Muzyki zakończył się wspólną zabawą do ulubionych utworów muzycznych.

 

16.10.2020 JESIENNY KONKURS ZDALNEJ PIOSENKI
Październik to również miesiąc nauki zdalnej. W tym czasie postanowiłyśmy zorganizować konkurs zdalnej piosenki. Odzew dzieci i rodziców bardzo nas zadziwił. Laureatami konkursu zostali:


Julia Cewuch grupa 0aPtak śpiewający Grafika - tytuł piosenki, piosenki dziecinne stockowe  wektory i ilustracje | Depositphotos
Miłosz Trzeciakiewicz grupa 0b
Zofia Wójowicz grupa 0b
Antoni Witkowski grupa 0b                                                       
Maja Nowak grupa 0b
Joanna Styk grupa 0b
Amelia Chlebowska grupa 0b
Antoni Wnuk – Lipiński grupa 0c
Hania Fryga grupa 0c

GRATULACJE!

 

16.11.2020 MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ TOLERANCJI

TO BYŁ TYDZIEŃ!!!

Międzynarodowy Dzień Tolerancji - święto obchodzone corocznie 16 listopada, ustanowione przez Zgromadzenie Ogólne ONZ rezolucją 51/95 z 12 grudnia 1995 roku z inicjatywy UNESCO. W ramach obchodów tego ważnego święta zostały przeprowadzone w grupach zajęcia, których celem było przybliżenie dzieciom czym jest tolerancja i jak jest ona ważna w dzisiejszym świecie. Został również zorganizowany konkurs plastyczny zatytułowany – TOLERANCJA CO TO ZNACZY. 20.11.2020 podczas uroczystego apelu wręczono pamiątkowe dyplomy i nagrody uczestnikom konkursu.

 

25.11.2020

Dzień pluszowego Misia w przedszkolu w Kaliszu : Zespół Kształcenia i  Wychowania w Dziemianach

W dniu 25 listopada nasze przedszkolaki uczestniczyły w obchodach Światowego Dnia Pluszowego Misia. W tym szczególnym dniu na dzieci czekało wiele atrakcji. Poznały historię święta, zaprzyjaźniły się z najsłynniejszym polskim misiem czyli Misiem Uszatkiem, brały udział w różnych zabawach ruchowych oraz konkursie plastycznym na najpiękniejszego misia. Atrakcją tego dnia była foto budka przygotowana przez panią Magdalenę Trzeciakiewicz. Uroczystości zakończyły się słodkim poczęstunkiem przygotowanym przez wychowawców grup.

 

27.11.2020

21 LISTOPADA 2018 - ZABAWA ANDRZEJKOWA W FILII WIDOKOWA - Rzeszowski Dom  Kultury

Każda z grup w sposób wyjątkowy przygotowała się do tego magicznego dnia. Tajemnicze dekoracje, dzieci przebrane za ulubione postacie z bajek, panie przebrane za wróżki sprawiły, że przedszkolaki przeniosły się w krainę czarów i wróżb. Poprzez zabawę miały również okazję przybliżyć się do tradycji i obrzędów ludowych. Przyszłość przepowiadana była na wiele sposobów: losowanie karteczek z zawodami, zabawa w butelkę, przekłuwanie serc z imionami przyszłych sympatii, „magiczne liczby”, „wędrówka butów”. Dzień wróżb i czarów zakończył się wspólna zabawą przy dźwiękach ulubionej muzyki i słodkim poczęstunkiem.

 

04.12.2020
MIKOŁAJKI

Mikołajki 2020: w jaki dzień przypadają i co warto o nich wiedzieć?

6 grudnia  obchodzimy Mikołajki jednak nasze zerówki odwiedził św. Mikołaj już 4 grudnia.  Zanim jednak przyszedł, dzieci wysłuchały opowieści o tradycji Mikołajek jak i o samym Mikołaju. Cierpliwie czekając na jego przybycie dzieci wzięły udział w zawodach sportowych zorganizowanych przez panie wychowawczynie. Kiedy nieoczekiwanie na korytarzu rozległ się dźwięk dzwonków Mikołaja był to znak, że długo wyczekiwany gość przybył do naszej szkoły. Św. Mikołaj został gorąco przywitany.  Miło spędzony czas uświetniły prezenty wręczane każdemu dziecku przez Mikołaja, zdjęcia z Gościem oraz słodki poczęstunek.


Wychowawca Dorota Kuraszewicz

 

4/11/2020

PRZERWA NA CZYTANIE

W piątek, 30 października społeczność naszej szkoły wzięła udział w I Międzynarodowej edycji V Ogólnopolskiej akcji bicia rekordu w liczbie osób czytających na przerwie pt. Przerwa na czytanie- bicie rekordu w czytaniu na przerwie. Wydarzenie odbyło się w ramach Międzynarodowego Miesiąca Bibliotek Szkolnych oraz kampanii społecznej Cała Polska czyta dzieciom. Głównym celem akcji była promocja czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży oraz zachęcenie uczniów do sięgania po książkę w każdej sytuacji i każdym miejscu.
Ze względu na sytuację pandemiczną nie mogliśmy „bić rekordu” w szkole, gdyż do niej nie chodziliśmy, a nauka odbywała się zdalnie. Jednak pomimo tego chcieliśmy uczestniczyć w tym wydarzeniu, aby przyczynić się do pobicia ubiegłorocznego rekordu, który zgromadził 158 809 osób czytających na przerwie z 991 placówek w Polsce i 14 za granicą. 

Każdy z uczestników akcji szkolnej mógł sięgnąć po swoją ulubioną książkę, przyjąć wygodną pozycję, a nawet zaczerpnąć świeżego powietrza w trakcie czytania podczas przerwy spędzonej nad rzeką. Było to przedsięwzięcie, które na pewno przejdzie do historii wydarzeń szkolnych z powodu swej niecodziennej oprawy.

Organizatorem całego projektu była Biblioteka Pedagogiczna Wojewódzkiego Ośrodka Metodycznego w Gorzowie Wielkopolskim. A u nas – p. Kamila Skóra z Biblioteki Szkolnej.

 

3/11/2020

LISTA UCZNIÓW ZAKWALIFIKOWANYCH DO ETAPU REJONOWEGO WOJEWÓDZKIEGO PRZEDMIOTOWEGO KONKURSU Z FIZYKI DLA SZKÓŁ PODSTAWOWYCH W ROKU SZKOLNYM 2020/ 2021

LISTA UCZNIÓW

 

29/10/2020

Uczniowie zakwalifikowani do stopnia rejonowego wojewódzkiego konkursu języka angielskiego dla uczniów szkół podstawowych od klasy IV województwa pomorskiego w roku szkolnym 2020/2021

LISTA UCZNIÓW

 

20/10/2020

WIELKI SUKCES NASZEJ UCZENNICY

Uczennica klasy 3a, Lenka Wojtaszek, w roku szkolnym 2019/2020 zdobyła tytuł I wicemistrza powiatu w V Ogólnopolskim Konkursie „Wielka Liga Czytelników” w kategorii klas I – IV.
Serdecznie gratulujemy!

 

20/10/2020

Spotkanie autorskie

W czasie utrudnień i niedogodności trzeba tak dostosować swoją pracę, aby aktywności zaplanowane dla uczniów odbywały się pomimo obostrzeń. Naprzeciw temu wyzwaniu wyszły panie bibliotekarki (Anna Warcholak i Kamila Skóra) i zaprosiły 08 października 2020 r. czytelników z klas trzecich na spotkanie on-line z autorką książek dla dzieci i młodzieży, Joanną Olech („Dynastia Miziołków”, „Tytus w cyrku”, seria książek o Pomponie, „Tarantula, Klops i Herkules”, „Gdzie diabeł mówi… do usług!”). Nasza Biblioteka szkolna przyłączyła się do spotkania ze względu na wieloletnią współpracę z organizatorem – Miejską Biblioteką Publiczną w Oświęcimiu.
Pani Joanna w sposób przystępny i zabawny opowiadała o pracy zarówno pisarza jak i ilustratora, bo jak się okazało, sama zrobiła rysunki do swoich książek. W trakcie połączenia pisarka mówiła o swoich książkach, czytała ich fragmenty i przedstawiała swoich bohaterów, z którymi jest bardzo związana, gdyż często mają oni cechy członków Jej rodziny, a także Niej samej, jak np. „Mamiszon” z „Dynastii Miziołków”.
Spotkanie w formie on-line na pewno różniło się od spotkania na żywo, gdyż nie było możliwości indywidualnej rozmowy, zdobycia autografu, uściśnięcia dłoni, nawiązania więzi jaka rodzi się między autorem a uczestnikami spotkania. Jednak pomimo innej formy spotkania cieszymy się, że nasi uczniowie tak chętnie słuchali tego, co miała do powiedzenia Pani Joanna. Zainteresowali się książkami, o których mówiła, a część chętnie by je przeczytała.

 

20/10/2020

Ogólnopolski Dzień Głośnego Czytania

Ogólnopolski Dzień Głośnego Czytania, którego najważniejszym beneficjentem są dzieci, jak co roku obchodziliśmy w naszej szkole 29 września. W tym wyjątkowym dniu panie bibliotekarki wspólnie z panią Aleksandrą Downar-Zapolską przypominały dzieciom z klas I-III jak ważne w życiu każdego człowieka jest codzienne czytanie. A głośne czytanie przez rodziców, rodzeństwo, dziadków, czy same dzieci jest bezcenne, gdyż stymuluje ich rozwój, wzbogaca słownictwo, a także pobudza wyobraźnię. Podczas tegorocznego święta panie poruszyły ważny temat, jakim są wartości i czytały uczniom książę Małgorzaty Strzałkowskiej pt. O wartościach czyli Rady nie od parady część III. Autorka tak opisała tytułowe zagadnienie:To wartości wpływ największy na uczynki nasze mają, są powodem naszych działań i wszystkiemu sens nadają.

A więc dbajmy o wartości i pilnujmy należycie, byśmy zawsze w zgodzie z nimi budowali nasze życie. Mamy nadzieję, że od Ogólnopolskiego Dnia Głośnego Czytania w wielu domach często słychać czytane dzieciom wiersze, opowiadania, bajki i inne ciekawe historie, przez co umacniają się więzi, powstaje nawyk czytania, który pielęgnowany i kontynuowany przechodzi na przyszłe pokolenia. Tak więc spędzanie z dziećmi czasu i wspólne czytanie jest doskonałą metodą wychowawczą.Warto również przypomnieć, że Ogólnopolski Dzień Głośnego Czytania został ustanowiony z inicjatywy Polskiej Izby Książki w 2001 roku. Data 29 września odnosi się do urodzin Janiny Porazińskiej, autorki książek dla dzieci i młodzieży.

 

8/10/2020

WIELKI SUKCES NASZEJ UCZENNICY

W dniu 27 września br., Jury w składzie: prof. dr hab. Mariusz Drzewicki, dr hab. Michał Szczepański i mgr Urszula Buda, urzeczone umiejętnościami i kunsztem interpretacyjnym  ALI PUCHALIK,  uczennicy klasy 3a, przyznało jej wyróżnienie w II Ogólnopolskim Internetowym Konkursie Pianistycznym - Leżajsk 2020.
GRATULUJEMY Ali z całego serca i – już teraz - mocno trzymamy kciuki za jej kolejne sukcesy.

 

8/10/2020

WRZESIEŃ W ODDZIALE PRZEDSZKOLNYM 0a


Witajcie Kochani za Nami pierwszy miesiąc nauki. Oto kilka wspomnień.

15.09.2020 Międzynarodowy Dzień Kropki.

Celem Międzynarodowego Dnia Kropki jest wzbudzenie u dzieci kreatywności, pomysłowości i zachęcenie ich do tworzenia, działania. To dzień odwagi i zabawy.
Tego dnia nasze ubrania i buzie wypełnione były kolorowymi kropkami. Na zajęciach poznaliśmy genezę tego święta. Uważnie wysłuchaliśmy opowiadania jak to zwyczajna kropka zmieniła świat małej dziewczynki o imieniu Vashti. Historia ta uświadomiła wszystkim, że każdy z nas ma jakieś ukryte zdolności, TALENT. Bawiliśmy się też przy piosence o kropce a wokół nas wyrosły kropkowe drzewa. Każdy uczestnik w tym dniu otrzymał pamiątkowy dyplom.
BYŁO KOLOROWO I RADOŚNIE !

21.09.2020 Ogólnopolski Dzień Przedszkolaka

Jak co roku celebrujemy jedną z najważniejszych przedszkolnych uroczystości – Ogólnopolski Dzień Przedszkolaka. Z tej okazji w dniu 21 września wraz z rodzicami przygotowaliśmy dla naszych dzieciaczków wiele atrakcji. W tym szczególnym dniu gościła muzyka, śpiew i taniec. Dzieci zostały zaproszone do wesołej zabawy. Nie obyło się bez konkursów i zabaw integracyjnych. Dzieci brały udział w poszukiwaniu skarbów w ramach Edukacji Morskiej realizowanej w naszej szkole. Symbolem tego dnia stały się kolorowe balony. Dzieci bawiły się znakomicie i czerpały radość z bycia przedszkolakiem.
ZABAWA BYŁA NAPRAWDĘ PRZEDNIA !

 

30.09.2020 Dzień Chłopaka


30 września w naszym oddziale przedszkolnym obchodziliśmy Dzień Chłopaka. Z tej okazji w dniu „Święta Chłopców” pani Dorotka razem z dziewczynkami przygotowały specjalne medale dla „Super Chłopaka”. Były także drobne upominki, dyskoteka i oczywiście mnóstwo życzeń, by nasi chłopcy rośli duzi i szczęśliwi. Był to dzień pełen wrażeń, radości i dobrej zabawy.


LICZYMY NA REWANŻ JUŻ NIEDŁUGO !
Nasza Edukacja


Wrzesień był nie tyko miesiącem udanych uroczystości. Oprócz zabawy odbywały się również ciekawe zajęcia edukacyjne. Wędrowaliśmy w poszukiwaniu pierwszych oznak Jesieni. Robiliśmy ciekawe prace plastyczne. Poznawaliśmy nowe piosenki. Uczyliśmy się zasad ruchu drogowego. Obywały się ciekawe zajęcia matematyczne. Przedstawiciele naszej grupy wzięli udział w konkursie plastycznym pod tytułem „Życie na wsi – namaluj z babcią, narysuj z dziadkiem” organizowanym przez Centrum Edukacji Regionalnej. Wszystkim uczestnikom bardzo dziękuję i gratuluję zaangażowania.

NAUKA PRZEZ ZABAWĘ TO COŚ CO BARDZO LUBIMY !

 

Jubilaci


We wrześniu obchodziliśmy urodziny naszej koleżanki i kolegów z grupy. Było uroczyście i bardzo słodko.
WSZYSTKIEGO NAJLEPSZEGO KOCHANI !

DO ZOBACZENIA W PAŹDZIERNIKU W ODDZIALE 0a
Wychowawca Dorota Kuraszewicz

 

27/09/2020

PORTALE EDUKACYJNE

Portale dla dzieci w wieku przedszkolnym, klas I-III i IV-VIII szkoły podstawowej.

 

25/09/2020

Ogólnopolski Próbny Egzamin  Ósmoklasisty z Operonem
jest odwzorowaniem egzaminu państwowego – ma identyczny przebieg. Zabezpieczone arkusze egzaminacyjne w formie papierowej są w wysyłane do szkół tuż przed egzaminem, a sam egzamin odbywa się w tym samym czasie w całej Polsce.
Ta próba generalna pozwala uczniowi oswoić się z formułą egzaminu, zaś szkole sprawdzić wszystkie aspekty organizacyjne, istotne przy przeprowadzaniu tak dużego egzaminu.

Ogólnopolski Próbny Egzamin  Ósmoklasisty w roku szkolnym 2020/2021 zostanie przeprowadzony w dniach:

 

Informacja dot. organizacji egzaminu ósoklasisty

Komunikat o dostosowaniach

Komunikat o harmonogramie przeprowadzenia egzaminu

 

Zapraszamy do obejrzenia prezentacji dotyczących egzaminu ósmoklasisty.

1. Egzamin ósmoklasisty - informacje ogólne.

2. Egzamin ósmoklasisty z języka polskiego - cz. 1.

3. Egzamin ósmoklasisty z języka polskiego - cz.2.

4. Egzamin ósmoklasisty z matematyki.

5. Egzamin ósmoklasisty z języka obcego.

 

25/09/2020

Piknik żeglarski

W słoneczną sobotę,  19.09.2020 r.,  na terenie bazy CSW "OPTY Ustka" oraz w porcie Ustka i na akwenie Morza Bałtyckiego, uczniowie klasy VIa wraz z wychowawczynią, Ewą Matczak,  uczestniczyli w pikniku żeglarskim.

Szóstoklasiści  skorzystali z przejażdżki Optymistami, motorówką, ćwiczyli wiązanie węzłów,  a także oglądali "od wewnątrz"  karetkę i podziwiali  z bliska pracę ratowników WOPR. Całe wydarzenie zakończone zostało  paradą jachtów i żaglowców, w której uczestniczyli wszyscy uczniowie i opiekunowie. Podejrzewamy Organizatorów o swoiste konszachty, albo po prostu "dobre układy" z  moderatorami pogody,  bowiem ta była fantastyczna,  jak na zamówienie. Nie pozostało nic innego, jak tylko korzystać z ostatnich dni cudownego słońca i ładować akumulatory pozytywną energią uwalnianą w ciągu całego roku.

 

27/08/2020

Komunikat dla uczniów, rodziców i nauczycieli Szkoły Podstawowej

Szanowni Rodzice, Nauczyciele, Uczniowie

Za kilka dni rozpoczynamy nowy rok szkolny.  Dla naszej szkoły, tak jak dla wielu w całym kraju nie będzie to łatwy rok. W codziennej pracy towarzyszyć nam będą nadzwyczajne środki ostrożności. Najważniejsza zmiana dotyczy zastąpienia systemu gabinetowego systemem klasowo – lekcyjnym. Każdej klasie zostanie przypisana jedna sala lekcyjna, w której oprócz informatyki i zajęć sportowych odbywać się będą zajęcia ze wszystkich przedmiotów nauczania. Wydzielone zostaną oddzielne strefy dla poszczególnych poziomów nauczania, tj. klas I – III, klas IV – VI oraz klas VII - VIII.  Do każdej strefy przypisane będą oddzielne wejścia.  Przerwy międzylekcyjne uczniowie będą spędzać w strefach, w których znajdują się przypisane im sale lekcyjne. W strefie klas młodszych nie będzie dzwonków, dzieci spędzać będą  przerwy pod opieką wychowawców.

Wychowanie fizyczne i zajęcia ruchowe będą prowadzone w sali gimnastycznej lub przy sprzyjających warunkach pogodowych na boisku lub placu zabaw.

Zgodnie z zaleceniami MEN i GIS obecność uczniów na terenie szkoły powinna ograniczać się, o ile to możliwe wyłącznie do zajęć edukacyjnych. Uczniowie z klas VI – VIII zobowiązani będą do poruszania się po terenie szkoły (poza salami lekcyjnymi) w maseczkach ochronnych i zachowywania odpowiednich dystansów pomiędzy sobą. Maseczki będą również obowiązkowe w autobusach szkolnych.

Sale lekcyjne i korytarze będą regularnie wietrzone i dezynfekowane. Przy wejściu do szkoły wszystkich uczniów i pracowników obowiązywać będzie dezynfekcja rąk. Obecnie pracujemy nad szczegółowymi procedurami, które obowiązywać będą na terenie placówki z uwzględnieniem postępowania w przypadku podejrzenia zakażenia u uczniów lub  pracowników szkoły. Procedury zostaną zamieszczone na stronie internetowej szkoły oraz w plikach szkoły w Librusie. Zostaną przedstawione również Państwu na zebraniach, które zaplanowaliśmy na 7 i 8 września br. on-line z wykorzystaniem platformy Teamsa.

Na terenie szkoły nie będzie sklepiku szkolnego. Na stołówkę uczniowie będą  przechodzić według ustalonego harmonogramu z podziałem na grupy.
Zmienią się również zasady funkcjonowania świetlic szkolnych, które będą zapewniały opiekę dzieciom przed i po zajęciach lekcyjnych.

Inauguracja roku szkolnego

W związku z sytuacją epidemiczną tegoroczne rozpoczęcie roku  w dniu 1 września br. przyjmie formę spotkań klasowych z wychowawcami według niżej zamieszczonego  harmonogramu.

Harmonogram rozpoczęcia roku szklnego 2020/2021 dla klas I-VIII

Podczas spotkania z wychowawcami nastąpi wręczenie świadectw promocyjnych uczniom, którzy nie odebrali ich w czerwcu. Ponadto wychowawcy przekażą informację o planie zajęć oraz zapoznają uczniów z najważniejszymi zasadami funkcjonowania szkoły w okresie obowiązywania nadzwyczajnych środków bezpieczeństwa.

Wszyscy rodzice oraz uczniowie obowiązani są do posiadania środków ochrony osobistej (maseczki, przyłbice). Przed wejściem do budynku szkoły należy zdezynfekować ręce.

Apeluję, by w spotkaniach z wychowawcami z oddziału przedszkolnego oraz klasy 1 SP brał udział najwyżej jeden rodzic.
W przypadku dzieci starszych (kontynuujących naukę) udział rodziców w spotkaniach inauguracyjnych nie jest wskazany.

Z poważaniem
Ewa Solnikowska
Dyrektor Szkoły

 

27/08/2020

Komunikat dla rodziców dzieci z oddziałów przedszkolnych

Zapraszam Państwa na uroczystość rozpoczęcia roku szkolnego, które odbędzie się 1 września br. o godz. 11.00 na sali gimnastycznej szkoły przy ul. Głównej 63 w Kobylnicy.
Na spotkanie proszę wchodzić bezpośrednim wejściem do sali gimnastycznej.

Wszyscy rodzice obowiązani są do posiadania środków ochrony osobistej (maseczki, przyłbice). Przed wejściem do budynku szkoły należy zdezynfekować ręce.
Apeluję, by w spotkaniu brał udział najwyżej jeden rodzic / opiekun dziecka.

Z poważaniem
Ewa Solnikowska
Dyrektor Szkoły

 

27/08/2020

WYNIKI REKRUTACJI 2020/2021

Podstawa prawna:

Listy uczniów klas pierwszych  w roku szkolnym 2020/2021

Listy dzieci oddziałów przedszkolnych  w roku szkolnym 2020/2021

Listy uczniów klas czwartych  w roku szkolnym 2020/2021

 

25/08/2020


Uniwersytet Młodych Robotyków zaprasza na zajęcia z robotyki i nauki programowania dzieci w wieku szkolnym, które odbywają się w LEGO® Education Innovation Studio (sala 203G).

Rekrutacja online na nowy rok szkolny 2020/2021 już ruszyła. Aby zapisać dziecko na zajęcia należy wypełnić
FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY.

SERDECZNIE ZAPRASZAMY !

 

15/07/2020

Wyprawka dla uczniów klasy I Szkoły Podstawowej i oddziału przedszkolnego w roku szkolnym 2020/2021

Zapraszamy do pobrania poniższych załączników.

Wyprawka sześciolatka

Wyprawka ucznia klasy I